اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اراک:

حماسه دفاع مقدس یک میراث بزرگ برای آیندگان است

خبرگزاری فارس: فرماندار اراک با اشاره به اینکه اقتدار، عزت و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک و مطهر شهداست، گفت: حماسه هشت سال دفاع مقدس باید به عنوان یک میراث بزرگ برای آیندگان مورد پاسداشت و محافظت قرار گیرد.

حماسه دفاع مقدس یک میراث بزرگ برای آیندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مسلم پورقاسمیان ظهر امروز در مراسم افتتاح دبیرستان خیرساز حاج حسین ترابی اراک اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه بسیار با ارزشی از افتخارآفرینی‌ها، ایثارگری و شهادت‌طلبی‌های رزمندگان است که قشرهای مختلف جامعه باید در راستای حفظ و نگهداری از این میراث ارزشمند بکوشند.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال این میراث گران‌بها به نسل‌های آینده بیان کرد: اگر نسل جدید با رشادت‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا نباشند، نخواهد توانست در حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب بکوشند و می‌طلبد رشادت‌‌آفرینی‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس به آنان بازگو شود.

فرماندار اراک با تاکید بر اینکه در پاسداری از خون شهدا همه مسئول هستیم و باید در این راستا تلاش کنیم، خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس هشت سال تجربه، علم، عشق، ایثارگری و تبعیت از ولی امر مسلمین بود که این گنجینه با ارزشی برای همه ملت ایران به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، تمام کشورهای دنیا از رژیم بعث عراق حمایت کردند و پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سلاح‌های خود را در اختیار صدام جنایتکار قرار دادند، اما غیور مردان ایران اسلامی با ایمان، توکل بر خدا، پیروی از امام راحل در برابر دشمنان ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این میهن اسلامی به دست اجنبی بیفتد.

فرماندار اراک ادامه داد: امروز به برکت جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا، ایران به قدرت برتر در خاورمیانه تبدیل شده است و روزبه‌روز به توفیقات بیشتری می‌رسد و در آینده نزدیک جمهوری اسلامی ایران به آنچه که شایسته آن است، خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی نیز در این مراسم به کمبود فضای آموزشی در اجرای سند تحول بنیادین و استقرار نظام جدید 6-3-3 اشاره کرد و گفت: در این راستا برنامه‌ریزی و اقدامات شبانه‌روزی انجام داده‌ایم.

محمدصادق قائمی با بیان اینکه در مهر ماه امسال بیش از 65 طرح مدرسه‌سازی در قالب 382 کلاس درس در فضایی به وسعت 33 هزار متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: به منظور افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود 140 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز استان 31 طرح مدرسه‌سازی در حال اجراست که برای تکمیل این طرح‌ها نیز بیش از 88 میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی افزود: به منظور ایجاد مراکز آموزشی اعتبارات زیادی هزینه می‌شود و دانش‌آموزان باید در حفظ و نگهداری از این مراکز دقت کنند.

ابوالفضل هاشمی رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز گفت: مسئولان و مدیران امروز جامعه، محصول تعلیم و تربیت آموزش و پرورش هستند و دانش‌آموزان امروز نیز آینده‌سازان و مدیران فردای این کشور هستند و باید در تربیت و تعلیم این عزیزان بر اساس الگوهای اسلامی توجه ویژه‌ای داشت.

دبیرستان خیریه حاج حسین ترابی در 2 هزار و 17 متر مربع فضای آموزشی، 680 متر مربع سالن ورزشی، 71 متر مربع فضای سرایداری، یک‌هزار و 495 متر مربع محوطه‌سازی و 175 متر دیوارکشی، با هزینه‌ای بالغ بر 11 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول