اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حکم جدید قضایی

سقاخانه حضرت ابوالفضل با نظارت اوقاف گلستان مدیریت می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: بنا بر لغو حکم قبلی و دستور جدید قضایی از سوی دادستان کل کشور، سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) در گرگان با نظارت کامل اوقاف و امور خیریه گلستان مدیریت می‎شود.

سقاخانه حضرت ابوالفضل با نظارت اوقاف گلستان مدیریت می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام محمدجواد رئوف سیدنژاد بعد از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: اگر اشخاصی در واگذاری امور مدیریتی این سقاخانه به اوقاف مشکل و ادعایی دارند، می‎توانند با طرح شکایت حقوقی، دعوی خود را پیگیری کنند.

وی تبعیت از قوانین و توجه به اجرای آن را یک اصل مهم خواند و تصریح کرد: در دستور قضایی قبلی که نسبت به سقاخانه صادر شده بود مشکلاتی وجود داشت که هفته گذشته این دستور لغو و حکم کامل و نهایی آن صادر شد و به زودی تغییر و تحولات در این مکان انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان میزان نذورات مردمی در این سقاخانه را ماهانه حدود 15 میلیون تومان تا 17 میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: این مبلغ در صندوق نذور سقاخانه واریز می‎شود و بر اساس دستورالعمل سازمان این مبالغ وارد سامانه می‎شود.

رئوف سیدنژاد با بیان اینکه نذور مردمی صرف کارهای فرهنگی می‎شود، بیان کرد: نذور برای برگزاری مراسم، سخنرانی‎ها، اعیاد و عزاداری‎ها و مبالغی نیز برای اطعام‎دهی مصرف می‎شود.

به گفته وی حدود 10 درصد از نذور مردمی سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) به منظور هزینه‎های مدیریتی، آب، گاز، برق و پرسنل و مبالغی نیز صرف کارهای عمرانی قرار می‎گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص برگزاری مراسم سالروز ورود امام حسن عسگری (ع) به گرگان گفت: این واقعه مهم که در شهرستان گرگان اتفاق افتاده است متاسفانه تا امروز مغفول مانده و نگاه ویژه‎ای به آن نشده است لذا برای سال‎های آتی برنامه‎های خوبی در این خصوص از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام خواهد گرفت.

رئوف سیدنژاد با بیان اینکه مکان مذکور به دلیل گنجایش محدود قابلیت اجرای برنامه را در حد گسترده ندارد خاطر نشان کرد: برای برگزاری برنامه‎های درخور و در شأن باید مکان دیگری در نظر گرفته شود.

وی در خصوص پیشنهادی مبنی بر اینکه این رویداد مهم در ورودی استان اجرا شود، بیان کرد: این مهم یک کار ملی و همگانی است و می‎طلبد که استانداری گلستان نیز از این موضوع حمایت کند و این آمادگی از سوی اوقاف و امور خیریه استان گلستان وجود دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول