اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه یاسوج:

تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها واژه اختراعی بی‌بی‌سی است / تکریم جنسیتی داریم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه یاسوج به کار بردن واژه تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را صحیح ندانست و گفت: این واژه اولین بار از سوی شبکه ‌بی‌بی‌سی در اذهان مطرح شد.

تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها واژه اختراعی بی‌بی‌سی است / تکریم جنسیتی داریم

اردوان ارژنگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های ایران و به تبع آن دانشگاه یاسوج وجود خارجی ندارد و آنچه است تکریم جنسیتی است.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: این رسانه‌ها هستند که واژه‌ها را می‌سازند و در اذهان و افکار عمومی آن را جا می‌اندازند.

وی با اشاره به سوء‌استفاده دشمنان این مرز و بوم از چنین مسائلی در ایران ادامه داد: آنچه به عنوان تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌های ایران از آن نام می‌برند، عدم اختلاط دختران و پسران دانشجو است که در واقع این کار تکریم جنسیتی است نه تفکیک جنسیتی.

ارژنگ تصریح کرد: در جوامع متمدن دنیا، دانشگاه‌ها پیشرو و خط‌دهنده هستند و در آرمان‌های انقلاب ما نیز یک اعتقاد راسخ از سوی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی وجود داشت که باید دانشگاه‌ها اصلاح شوند تا جامعه اصلاح شود.

این مسئول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه یاسوج رو به ترقی و پیشرفت است، گفت: این دانشگاه در دو سنگر علم و فرهنگ، حرف برای گفتن دارد و در این زمینه‌ها موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرده است.

* توسعه تحصیلات تکمیلی از مهم‌ترین اهداف مدیریتی‌ام بوده است

وی تاکید کرد: واژه تفکیک جنسیتی و جدا شدن دخترها و پسرهای دانشجو برای اولین بار از سوی رسانه بی‌بی‌سی فارسی استفاده شد و متاسفانه در داخل نیز از سوی برخی‌ها به آن دامن زده شد ولی واقعیت آن چیزی نبود که در رسانه‌های بیگانه منعکس شده است.

ارژنگ بیان کرد: تلاش ما در این دانشگاه، حاکم شدن گفتمان علمی است و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای این چنینی، دانشگاه را از رسالت خود دور خواهد کرد.

رئیس دانشگاه یاسوج که دانشگاه مادر در استان کهگیلویه و بویراحمد است، خاطرنشان کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی از مهم‌ترین اهداف مدیریتی‌ام بوده که تا حد زیادی این هدف مهم تحقق پیدا کرده است.

وی تحصیل 800 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه یاسوج، گواه حرف خود دانست.

* اظهارات رئیس دانشگاه یاسوج در حالی است که واژه تفکیک جنسیتی بدون هیچ اکراهی از سوی بسیاری از مسئولان دانشگاهی و روحانیون در کشور به کار می‌رود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول