اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اسبق ستاد لشکر ویژه شهدا خبر داد

برگزاری نخستین گردهمایی رزمندگان لشکر ویژه شهدا در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس اسبق ستاد لشکر ویژه شهدا گفت: نخستین گردهمایی سراسری رزمندگان و ایثارگران لشکر ویژه شهدا با مدیریت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین گردهمایی رزمندگان لشکر ویژه شهدا در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، حمید عسگری اظهار داشت: این لشکر در ابتدا گردان ویژه شهدا و سپس تیپ ویژه شهدا و در نهایت در قالب سازمان لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس ایفای نقش کرده است.

وی افزود: نیروهای این یگان از سه استان همدان، خراسان بزرگ شامل سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و همچنین استان کرمانشاه تشکیل شده بود.

رئیس اسبق ستاد لشکر ویژه شهدا اظهار داشت: کیفیت نیروهای همدان در این یگان و نوع عملیات‌های مهم در کردستان از جمله پاکسازی جاده مهم و استراتژیک پیرانشهر، سردشت و جنگ به صورت قله به قله و متر به متر و به دست آوردن پیروزی‌های بزرگ و پاکسازی ضد انقلابیون و جاده فوق‌الذکر و خوشنود کردن امام راحل که در صحیفه نور آمده است در تاریخ آذرماه سال 1361 و انجام ده‌ها عملیات کوچک و بزرگ با ضد انقلابیون و ده‌ها عملیات با دشمن بعثی شامل والفجر 2، بدر، کربلای 2، 4 و 5 و همچنین عملیات قادر از آن جمله است.

وی اعلام کرد: اکنون پس از گذشت ده‌ها سال رزمندگان این لشکر در استان همدان گرد هم می‌آیند تا ضمن دیدار با یکدیگر و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای این لشکر از جمله شهید حسن صوفی، احمد خلیلی‌فر، عزیزالله قادری، حسین نوری و شهید حسین خادم‌پر میثاقی دوباره ببندند.

عسگری در ادامه اضافه کرد: در این مراسم پیمانی دوباره با شهیدان همدان و سایر استان‌ها مربوط به این لشکر از جمله شهید ناصر کاظمی از تهران، محمدعلی گنجی‌زاده از اصفهان، علی قمی از ورامین، محمود کاوه از خراسان، درانی از تهران و شهید صمد بیل‌رام از کرمانشاه به وسیله برگزار کردن یادواره شهدا به طور همزمان بسته می‌شود.

وی تصریح کرد: غرفه عملیات‌های این لشکر علیه ضد انقلابیون و دشمن بعثی در باغ‌موزه دفاع مقدس استان همدان و با مدیریت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری مدیریت باغ‌موزه و سایر همرزمان شهدا و همچنین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان و با حضور سرداران و امیران دوران دفاع مقدس از سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

این رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نخستین گردهمایی بزرگ رزمندگان و ایثارگران لشکر ویژه شهدا در قالب سه برنامه؛ دیدار رزمندگان با یکدیگر، مراسم بزرگداشت شهدا و ایجاد غرفه عملیات‌های این لشکر برگزار می‌شود.  

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول