اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان تئاتر کودک:

تئاتر کودک نیازمند منبعی جامع از داستان‌های دینی است

خبرگزاری فارس: یکی از کارگردانان حاضر در جشنواره ضامن آهو جمع‌آوری منبعی جامع از داستان‌های دینی مرتبط با کودکان را یکی از نیازهای اساسی گروه‌های نمایش در این حوزه دانست.

تئاتر کودک نیازمند منبعی جامع از داستان‌های دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا جوشعار کارگردان نمایش صحنه‌ای «دنیا مثل یه باغچه، یه باغچه پرستاره» در حاشیه اختتامیه جشنواره ضامن آهو اظهار داشت: با توجه به فشرده بودن زمان برگزاری جشنواره ضامن آهو در کار خود از دکور آنچنانی استفاده نکردیم و در این نمایش کار بازیگران نمود و اهمیت بیشتری داشت.

وی ادامه داد: در این نمایش بیشتر سعی کردیم با زبانی کودکانه یکی از قصه‌های مرتبط با فرهنگ رضوی را برای کودکان بازگویی کنیم تا مخاطبان با مفاهیم این‌گونه قصه‌ها آشنا شوند.

این کارگردان کمبود منابع و کتاب‌هایی در خصوص ادبیات مذهبی کودکان را یکی از مشکلات گروه‌های نمایشی برای انتخاب قصه دانست و افزود: با توجه به این مشکل سعی کرده‌ایم تا احادیث رضوی را با زبانی کودکانه برای مخاطبان خود بازگو کنیم تا کودکان پیام‌های این احادیث را به خوبی درک کنند.

جوشعار تصریح کرد: مشکل عمده گروه‌های نمایشی برای پرداختن به داستان‌های دینی و مذهبی مرتبط با کودکان در اختیار نداشتن منبعی جامع از داستان‌های این حوزه بوده که برای رفع این مشکل نیاز است تا کارشناسان و نویسندگان این داستان‌ها را در کتابی جمع‌آوری کرده و منتشر کنند.

وی اجرای عمومی را یکی از نیازهای اساسی گروه‌های نمایشی عنوان کرد و گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های تئاتر کودک، اجرای عمومی کارها و همچنین افزایش و پرداخت به موقع کمک هزینه گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره ضامن آهو کیفیت کارگروه‌ها را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول