اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر نمایش «صدای پای باران» در جشنواره رضوی:

فعالان نمایش عروسکی به استفاده از الگوهای ایرانی توجه کنند

خبرگزاری فارس: یکی از بازیگران حاضر در جشنواره ضامن آهو خواستار استفاده بیشتر از الگوها و عروسک‌های ایرانی در نمایش‌های عروسکی شد.

فعالان نمایش عروسکی به استفاده از الگوهای ایرانی توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی وطنخواه بازیگر نمایش «صدای پای باران» ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره ضامن آهو، گفت: نمایش «صدای پای باران» کاری از گروه هنری توکا است و ما در این نمایش سعی کرده‌ایم تا فرهنگ اقوام مختلف ایرانی را در قالب عروسک‌های مختلف به معرض نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: فعالان عرصه نمایش عروسکی باید به استفاده از الگوهای ایرانی در کارهای خود توجه بسیار بیشتری داشته باشند و این الگوها را به درستی به کودکان معرفی کنند.

این بازیگر تئاتر در ادامه توضیحات خود در خصوص نمایش «صدای پای باران» اظهار داشت: با توجه به اینکه گروه ما در سال گذشته رتبه نخست جشنواره ضامن آهو را کسب کرده بود، در این دوره نیز سعی کردیم کار باکیفیت‌تری را به نمایش بگذاریم تا رضایت مخاطبان جلب شود.

وطنخواه افزود: نوع نمایش ما کاملاً ایرانی است و طراحی عروسک‌های استفاده شده در این کار کاملاً بیانگر این مسئله است.

وی در ادامه اجرای عمومی نمایش‌های عروسکی را مسئله‌ای ضروری دانست و بیان داشت: نمایش عروسکی گروه توکا سال گذشته رتبه نخست جشنواره ضامن آهو را کسب کرد اما با وجود قول‌های فراوانی که به ما مبنی بر اجرای عمومی داده شد متأسفانه طی یک سال گذشته ما نتوانستیم کار خود را در معرض دید عموم اجرا کنیم.

بازیگر نمایش «صدای پای باران» اضافه کرد: حداقل اگر در دیگر نقاط کشور به ما مجوز اجرای عمومی داده نمی‌شود، به ما اجازه دهند در همین بندرعباس که محل برگزاری جشنواره ضامن آهو است، اجرای عمومی داشته باشیم.

وطنخواه ابراز امیدواری کرد تا میزان اجراهای عمومی نمایش عروسکی در کشور افزایش یابد.

وی در پایان برگزاری جشنواره ضامن آهو در بندرعباس را بسیار مطلوب توصیف کرد و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و سایر برگزارکنندگان جشنواره ضامن آهو به دلیل برگزاری خوب و مطلوب ششمین دوره از جشنواره و همچنین داوران جشنواره ضامن آهو تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول