اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

50 درصد جرایم اینترنتی مالی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: بیشترین جرایم اینترنتی در فضای سایبری اقتصادی و 50 درصد آن را جرایم مالی تشکیل می‌دهد.

50 درصد جرایم اینترنتی مالی است

ستار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد میزان جرائم اینترنتی در شش ماهه نخست امسال اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با شش ماهه نخست سال 90، با رشد 100درصدی جرائم در فضای سایبری روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با اینکه 80 درصد از این جرائم که بالاتر از نرم جهانی است، کشف شده است، افزود: بیشترین این جرائم در حوزه اقتصادی و برداشت پول بوده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح است: نزدیک به 50 درصد از جرائم را جرائم اقتصادی و مالی تشکیل می‌دهد که از طریق اخاذی و کلاهبرداری شبکه اجتماعی رخ داده است.

وی توهین، افترا، نشر اکاذیب را هشت درصد، هک و دسترسی غیرمجاز را هشت درصد و بقیه جرائم را چهار درصد میزان جرایم عنوان کرد.

خسروی جرائم اینترنتی را بسیار پیچیده‌تر از جرائم سنتی دانست و گفت: به همان اندازه که در این فضا کلاهبرداری‌ها پیچیده است به همان میزان نیز کشف آن از پیچیدگی برخوردار بوده و این در حالی است که در حوزه سایبری تخصص و علم خاص لازم است.

وی با تاکید کرد: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات تنوع و پیچیدگی جرائم روز‌به روز بیشتر می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: بیشتر کاربران اینترنتی را جوانان و آسیب‌پذیرترین آنها جوان و به همان نسبت مجرمان اینترنتی را نیز قشر جوان تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: افرادی که تازه وارد فضای اینترنتی می‌شوند بیشتر در معرض کلا‌هبرداری قرار دارند و نسبت جرم اینترنتی هر فرد نسبت یک به چهار است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول