اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان گلستان:

نقش زنان در 8 سال دفاع مقدس انکارناپذیر است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه زنان استان گلستان گفت: نقش شیرزنان دلاور در طی هشت سال دفاع مقدس انکارناپذیر است.

نقش زنان در 8 سال دفاع مقدس انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان‌ خدیجه شکی بعد از ظهر امروز در همایش زنان ایثارگر با حضور فرماندهان، مسئولان پایگاه‎های بسیج، بسیجیان و خانواده‎های شهدا در گرگان با اشاره به شخصیت شهیده ناهید فاتحی اظهار داشت: با توجه به استقامت‎ها و مقاومت‎های بسیار، از نام و شخصیت ایشان به عنوان شهیده شاخص و محوری نام برده می‎شود.

وی افزود: این شهیده دختری است از خطه کردستان و متولد شده در خانواده‎ای مؤمن و متدین که در سن کمتر از 17 سال طی درگیری‎های کوموله و منافقین در کردستان، به اسارت گرفته و شکنجه‎های بسیاری را متحمل شده است.

وی با بیان مقاومت‎های بسیار ایشان در قبال خواسته دشمنان که آزادی او را مشروط به توهین به امام راحل اعلام کرده بودند، بیان کرد: وی در نهایت پس از استقامت‎های بسیار، زنده به گور شده و به مقام والای شهادت نائل آمد.

شکی خاطر نشان کرد: زنان مسلمان ما همین که فرزندانی مؤمن، آگاه و باصلابت تربیت کرده و آنها را مخلصانه تقدیم به جنگ و انقلاب کردند، کاری بس عظیم است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گلستان ادامه داد: جنگ ما جنگ عقیده بود، چون در آن نه مرز و نه جغرافیا تعریف نشده بود.

شکی بیداری اسلامی در منطقه را از تبعات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: از تکالیف مهم ما مسلمانان، حفظ رشادت‎ها و دلاوری‎های شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و اکنون حمایت و هدایت خط بیداری اسلامی به سر منزل مقصود است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گلستان ضمن بیان خاطراتی از شهدا و صحنه‎های جبهه‎های جنگ گفت: این روزها وقتی صحبت از جنگ می‎شود، دلم برای خودم تنگ می‎شود.

شکی با اشاره به سخن رهبر کبیر انقلاب که فرمودند شهدا امامزادگانی هستند که مزارشان قبله‌گاه اهل یقین است افزود: اگر به این سخن پربار امام (ره) عقیده داریم، پس باید به آنها اقتدا کنیم.

وی ادامه داد: اگر شهدا خالصانه رفتند و جانبازان و ایثارگران با شکیبایی جنگیدند، باید امروز ما هم با آنها هم‌نوا شده و دنباله‌رو اهداف و آرمان‎های شهدا باشیم و از آنها درس بگیریم.

شکی خطاب به بانوان ایثارگر کفت: ما امروز باید بتوانیم به عنوان زن مسلمان و با باور اینکه زنان در آن زمان توانستند حول محور بسیج در محوریت کار قرار بگیرند، استقامت و شهامت خود را بروز دهیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول