اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان:

75 درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کردستان محقق شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از تحقق 75 درصدی تعهدات بانک مسکن در زمینه اشتغال‌زایی به مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد.

75 درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کردستان محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعدازظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت ارائه تسهیلات به مددجویان کردستان در سنندج اظهار داشت: کمیته امداد با بهره‌گیری از منابع مالی داخلی و تسهیلات بانکی در قالب عقد تفاهم‌نامه‌های مختلف با بانک‌های عامل زمینه اشتغال مددجویان واجد شرایط را فراهم می‌کند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، این نهاد مقدس در سال گذشته با بهره‌گیری از امکانات مالی خود، مصوبات سفرهای رهبری و هیئت دولت و همچنین تسهیلات دریافتی از بانک‌های عامل بیش از 9 هزار و 700 فرصت شغلی را برای افراد نیازمند و زیرپوشش خود ایجاد کرد.

وی در ادامه برنامه‌های کمیته امداد در دهه چهارم انقلاب را متناسب با شرایط زمانی آن خواند و اضافه کرد: تلاش برای توانمندسازی معیشتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، تقویت فرهنگ کار و تلاش و ایجاد اشتغال برای مددجویان از مهم‌ترین اهداف امداد در دهه پیشرفت و عدالت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نقش بانک‌ها را در تحقق این مهم موثر خواند و گفت: تعامل و همکاری بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال، توانمندسازی و خودکفایی مددجویان را تسریع می‌بخشد.

موسی‌نژاد گفت: براساس ابلاغیه مرکز، سهم امسال بانک مسکن در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان کردستانی با کاهش 50 درصدی، یک‌ میلیارد و 700 میلیون تومان است.

وی یادآور شد: مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد در مقایسه با سایر مشاغل از پایداری و ثبات بیشتری برخوردار است و وجود کمترین در راستی آزمایی‌هایی که توسط کارگروه‌های اشتغال استان از مشاغل ایجاد شده صورت گرفته مؤید این مسئله است.

موسی‌نژاد افزود: پیگیری و نظارت بر شغل‌های ایجاد شده با هدف جلوگیری از بروز هر گونه مشکل در روند ایجاد شغل و پایداری آن صورت می‌گیرد.

به گفته وی، استعدادیابی، آموزش، پرداخت تسهیلات، نظارت بر روند اجرای طرح بازاریابی و در نهایت خودکفایی و خوداتکایی مددجویان فرایندی است که کمیته امداد در حوزه اشتغال برای جامعه هدف خود طی می‌کند.

وی در ادامه از رشد 30 درصدی اعتبارات امسال کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کل اعتبارات سال گذشته این نهاد 50 میلیارد تومان بود که این میزان در سال‌جاری به 80 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی گفت: کمیته امداد کردستان به منظور تسریع در روند کار در نیمه نخست امسال تمامی پرونده‌های مددجویان متقاضی طرح‌های خوداشتغالی را تکمیل کرده و به محض اعلام سهم بانک‌ها آنها را در کمتر از یک روز به بانک‌های استان تحویل خواهد داد.

وی ضمن قدردانی از همکاری خوب بانک مسکن در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان کردستان، خواستار استمرار این روند و تعامل بیشتر این بانک در سال‌جاری شد.

وی همچنین از آمادگی کمیته امداد کردستان برای برگزاری جشن اشتغال تمامی خانوار‌های زیرپوشش این نهاد در برخی از شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: تحقق این مهم نیاز به تعامل و همکاری بانک‌ها در زمینه پرداخت به موقع تسهیلات دارد.

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی با عضویت کمیته امداد و بانک‌های عامل به منظور بررسی مشکلات فرا روی پرداخت تسهیلات به مددجویان شد و گفت: با تشکیل این کارگروه و آسیب‌شناسی موانع، ضمن بررسی مشکلات و رفع موانع، شاهد تحقق 100 درصدی پرداخت تسهیلات و توانمندسازی مددجویان خواهیم بود.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول