اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

دولت و مردم در احداث سرپناه زلزله‌زدگان صحنه دیگری خلق خواهند کرد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت و مردم در احداث مسکن و سرپناه زلزله‌زدگان صحنه دیگری را خلق خواهند کرد.

دولت و مردم در احداث سرپناه زلزله‌زدگان صحنه دیگری خلق خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، احمد علیرضابیگی عصر امروز در اجتماع مسئولان اهالی روستای «روشت بزرگ» در بناب با تجلیل از دلاورمردی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس اذعان کرد: دفاع مقدس یک حادثه بزرگ در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در دوران حکومت‌های شاهان یک میلیون مترمربع از خاک کشور را از دست دادیم، ولی در جنگ تحمیلی هشت ساله در سایه پایمردی رزمندگان اسلام همچنین مقاومت مردم یک وجب از خاک این کشور نیز به دشمنان غاصب داده نشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: هر زمان که در راستای اعتلای جمهوری اسلامی حرکت کردیم، به فرامین امام راحل (ره) توجه کردیم، از ولایت فقیه پیروی کردیم و در این راه پافشاری کردیم، نتیجه و ثمره آن پیروزی را به دنبال داشته است.

بیگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور، بر استفاده صحیح و بهینه از منابع آب در استان تأکید کرد و گفت: باید از آب به عنوان هدیه ارزشمند به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی بحث مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را یکی از طرح‌های ارزشمند دولت‌های احمدی‌نژاد نام برد و تصریح کرد: در سطح کشور 1.5 میلیون خانه مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده که سهم استان آذربایجان‌شرقی 90 هزار واحد مسکونی روستایی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، به زلزله اخیر در شهرهای اهر، هریس و ورزقان اشاره کرد و از آن به عنوان یک حادثه فجیع برای استان نام برد و گفت: در اثر این زلزله بیش از 5 هزار کیلومتر از خاک این استان دچار حادثه شد.

وی گفت: این زلزله بیش از 8 هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشته است.

بیگی تصریح کرد: در جریان این حادثه در بحث امداد و نجات مصدومان حادثه، استان آذربایجان‌شرقی رکورد زد و با سرعت تمام در نخستین فرصت بعد از این حادثه با حضور در محل افرادی که زیر آوار مانده بودند، نجات یافتند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی و در جریان برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران کارآمدی خود را نشان داده و صحنه‌ای خلق کرد، اظهار امیدواری کرد دولت و مردم در احداث مسکن و سرپناه زلزله‌زدگان نیز صحنه دیگری را خلق خواهند کرد.

در ادامه سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به شهرستان بناب با حضور دکتر بیگی، فرماندار بناب و جمعی از مسئولان محلی، نمایشگاه بزرگ جلوه‌های بزرگ ایثار در این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این نمایشگاه بزرگ که از سوی سپاه ناحیه بناب در پارک فدک این شهرستان دایر شده است، شامل غرفه‌های ویژه دفاع مقدس، جنگ نرم، غرفه‌هایی از ادارات شهرستان بناب، تجهیزات و ادوات زرهی، غرفه پخش فیلم سینمایی است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول