اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تابستان امسال

چهارمحال و بختیاری میزبان 9.5 میلیون گردشگر بود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ورود 9 میلیون و 559 هزار و 676 نفر گردشگر به استان چهارمحال و بختیاری در تابستان امسال خبر داد.

چهارمحال و بختیاری میزبان 9.5 میلیون گردشگر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حیدر صادقی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه گردشگری این اداره‌کل، اظهار داشت: این تعداد گردشگر بیشتر از استان‎های تهران، اصفهان، شیراز، خوزستان و بوشهر به استان سفر کرده‌اند.

وی چهارمحال و بختیاری را قطب اکوتوریسم کشور برشمرد و گفت: گردشگرانی که چهارمحال و بختیاری را مقصد سفر خود انتخاب کرده بودند از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان بازدید کردند.

صادقی با اشاره به مناطق گردشگری این استان، گفت: حاشیه زاینده رود، قلعه تاریخی فرهنگی چالشتر در شهرکرد مرکز استان، منطقه گردشگری سیاه سرد بروجن، پیرغار در شهرستان فارسان، دریاچه شلمزار و روستاهای دوپلان تا معدن در شهرستان کیار، چشمه دیمه، آبشار شیخ علی خان و آبشار تونل اول کوهرنگ در شهرستان کوهرنگ، چشمه مولا و سرداب رستم آباد در شهرستان اردل و چشمه برم در شهرستان لردگان از جمله این مناطق است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه و اهمیت گردشگری، گفت: امروزه گردشگری مهم‌ترین فعالیت اقتصادی جهان از یک سو و مهم‎ترین موضوعات علمی روز از سویی دیگر است، برهمین اساس سیاست‎ها، راهبردها و برنامه‎ریزی‎های گردشگری از چالش‎های مهم فکری جامعه علوم انسانی است.

وی ادامه داد: نخستین و مهم‌ترین عامل در الگوی رفتاری و نتیجتا در فضای گردشگری رفت و آمد مسیرهای گردش، گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های شهری است، چراکه عامل اصلی در جذب گردشگر به شهرها، جاذبه‎های آن شهر است، دومین عامل محل اقامت گردشگران است که مرکز ثقل حرکتی گردشگران در شهر بوده و سومین عامل نیز خرید و تهیه سوغات در شهر است.

صادقی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای پذیرش گردشگر، گفت: در سال‌های اخیر استان چهارمحال و بختیاری در زمینه جذب گردشگر به جرگه استان‌های شمالی و استان اصفهان پیوسته و در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان اقدامات بسیاری نظیر احداث کمپینگ‌های گردشگری و شناسایی مناطق نمونه گردشگری برای جذب گردشگران به استان انجام داده است.

وی چهارمحال و بختیاری را مکان مناسبی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت گردشگران برشمرد و گفت: این استان در زمینه جاذبه‌های طبیعی( اکوتوریسم) از استان‌های برتر کشور است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرهای این استان در زمینه جذب گردشگران شهری ضعیف هستند، افزود: یک شخص و یا یک اداره خاص به تنهایی نمی‎توانند کاری از پیش ببرد و می‌بایست تمامی مسئولان استان دست به دست هم دهند و برای رفع این مشکل تلاش کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول