اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

3 روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تصویب سه روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد توسط کارگروه عملیاتی روستاهای هدف گردشگری کشور خبر داد.

3 روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید

ابراهیم جعفری ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استانی چهار فصل و دارای جاذبه‌های مهم تاریخی، فرهنگی بوده که آب و هوایی مطبوع دارد.

وی ابراز داشت: برخی روستاهای این استان دارای ویژگی‌های خاصی بوده و بستر مناسب و مطلوب برای توسعه صنعت توریسم در کهگیلویه و بویراحمد را فراهم می‌کند.

جعفری انتخاب برخی روستاها به عنوان روستای هدف گردشگری را یکی از اقدامات مهم و مؤثر در راستای حفظ بافت تاریخی و سنتی روستا و حفظ و توسعه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری عنوان کرد.

وی در تعریف روستاهای هدف گردشگری تصریح کرد: روستای نمونه گردشگری به روستاهایی گفته می‌شود که در آنها یک یا چند و یا مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد چهار روستای هدف گردشگری دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: وجود این جاذبه‌ها و موقعیت‌های ویژه و ممتاز انگیزه‌ای برای سفر و اقامت گردشگران در این روستاها است.

جعفری با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد روستای کریک دنا به عنوان روستای هدف گردشگری به تصویب رسیده بود، بیان داشت: عملیات خدمات‌رسانی به این روستا با رعایت شرایط ویژه و لازم از سال گذشته آغاز شد.

وی از تصویب سه روستای جدید هدف گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: روستای مارین و روستای سربیشه در گچساران و نیز روستای منصورخانی کاکان بویراحمد از روستاهای تصویب‌شده هستند.

جعفری خاطرنشان کرد: این روستاها دارای مطالعات راهبردی و گردشگری بوده و انتخاب آنها در کارگروه عملیاتی روستاهای هدف گردشگری کشور به تصویب رسیده است.

وی افزود: این روستاها به‌عنوان روستاهای دارای اولویت مصوب شده‌اند و ساماندهی و خدمات‌رسانی به این روستا با حساسیت ویژه‌ای پیگیری می‌شود. 

جعفری ابراز داشت: به‌منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های این روستاها در جهت توسعه گردشگری و توانمندسازی جوامع محلی، زیرساخت‌های لازم برای توسعه آنها فراهم می‌شود.

لزوم تأمین زیرساخت‌های لازم در روستاهای هدف گردشگری

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در طرح ساماندهی روستاهای هدف گردشگری با شناسایی و ارتقای فضاهای با ارزش روستایی، توسعه کالبدی فضای روستا از طریق حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و معماری آن به شیوه‌های نوین، مناسب و بهینه پیگیری می‌شود.

جعفری عنوان داشت: حفاظت، احیا و مرمت بافت و کالبد با ارزش در رابطه با سکونت و تولید و نیز حفاظت و احیای بافت‌های با ارزش فرهنگی، تاریخی و کالبدی و فضاهای معماری و منظر روستا و معرفی آن از جمله اهداف این طرح است.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌ها موظف هستند زیرساخت‌های لازم برای روستاهای هدف گردشگری را تأمین کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول