اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول سال جاری

28 هزار نفرساعت ‌آموزش استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 28 هزار و 62 نفرساعت ‌آموزش اداره استاندارد در مدت سپری شده سال به همراه مسئولان کنترل کیفیت از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را داشتیم.

28 هزار نفرساعت ‌آموزش استاندارد در کهگیلویه و بویراحمد ارائه شد

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به فعالیت‌های اداره استاندارد در سال جاری اظهار کرد: در شش ماه اول سال جاری بازرسی 86 واحد شهربازی صورت گرفت که از این تعداد 14 واحد مردود اعلام شد و تعدادی را پلمپ کردیم.

این مسئول افزود: از تعداد واحدهای پلمپ شده دو واحد متعلق به شهر یاسوج بود که با توجه به فعالیت‌های این حوزه دولتی با آنها برخورد خواهد شد.

محمدی از برگزاری چندین دوره آموزشی در اداره استاندارد خبر داد و خاطرنشان کرد: 28 هزار و 62 نفرساعت ‌آموزش اداره استاندارد در شش ماه اول سال به همراه مسئولان کنترل کیفیت از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را داشتیم.

وی به بازرسی‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: 396 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، 342 مورد بازرسی نازل‌های سوخت، 246 مورد انگ فلزات و تعداد دیگری از بازرسی‌ها را در حوزه کاری خود انجام دادیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات پرداختی جهت آزمایش کالاها خبر داد و اظهار کرد: 336 مورد اعتبار واگذاری به اجناسی بود که به لحاظ تست کیفی و کمی به وسیله اداره استاندارد مورد آزمایش قرار گرفتند.

محمدی به تخلف‌های صورت گرفته در زمینه مصالح ساختمانی و فرآورده‌های گوشتی اشاره کرد و گفت: هفت واحد تولید مصالح ساختمانی را به تعزیرات در کهگیلویه و گچساران ارجاع دادیم و همچنین دو واحد تولید فرآورده‌های گوشتی متخلف را به دادسرا معرفی کردیم.

وی در ادامه افزود: هزار و 500 نوع فیلتر در انواع مختلف غیر استاندارد شناسایی و در یاسوج جمع‌آوری شد.

این مسئول با اشاره به فشار تحریم‌های وارده بر این حوزه اظهار کرد: نمی‌توان از تحریم‌ها و فشارهای وارده بر آن چشم‌پوشی کرد، اما چیزی که مد نظر است، تبدیل شدن این تهدیدها به فرصت‌هایی بود که خوشبختانه در این حوزه به خوبی صورت گرفته است.

محمدی به اهمیت استاندارد در زندگی افراد پرداخت و افزود: متاسفانه اهمیت استاندارد به خوبی بین افراد جا نیفتاده و باید این موضوع به خوبی بین همه فرهنگ‌سازی شود، چون این حوزه با سلامت افراد سر و کار دارد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول