اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتقد سینما و تلویزیون:

نقش زن در سینمای دفاع مقدس کمرنگ است

خبرگزاری فارس: منتقد سینما و تلویزیون گفت: با توجه به اینکه زنان در دفاع مقدس نقش بسزایی داشته‎اند، اما همیشه در حاشیه قرار گرفته‎اند و نقش آنها کمرنگ است..

نقش زن در سینمای دفاع مقدس کمرنگ است

علیرضا رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: زنان در عرصه‌های گوناگون دفاع مقدس به ویژه در پشت جبهه نقش بسزایی داشتند و در جبهه‎های جنگ به ایفای نقش‌های گوناگون پرداختند و به همین دلیل  فیلمنامه‌نویسان و سینماگران باید بیش از این به نقش زنان بپردازند.

وی افزود: بانوان در عرصه دفاع مقدس، نقش‎های متعدد و متنوعی ایفا کرده‎اند که در سینما دفاع مقدس تنها، زنان را در پشت جبهه‎ها به تصویر کشیده‎اند.

منتقد سینما و تلویزیون در ادامه بیان کرد: زن در سینمای جنگ تنها یک نقش سطحی داشته است و تنها به کارهای روزمره زندگی پرداخته است و گویی نقش او در دفاع مقدس کمرنگ بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید نقش‎ زن در دفاع مقدس در قالبی دراماتیک و نمایشی عرضه شود تا بر غنای آثار نمایشی بیفزاید، تصریح کرد: جای حرف‎های بسیاری در زمینه نقش زنان در دفاع مقدس وجود دارد، شخصیت‎های استثنایی زیادی هستند که در این عرصه پس از گذشت 30 سال گمنام مانده‎اند.

رحیمی عنوان کرد: مرور بر زندگینامه فرماندهان شهید دفاع مقدس روشنی بخش و گویای تأثیر مثبت و امیدبخش همسران، مادران و فرماندهان دفاع مقدس است، که می‎تواند بهترین مضمون برای فیلم‎های دفاع مقدس باشد.

وی در پایان از نقش رسانه‎ها در آشنا ساختن جوانان با دفاع مقدس عنوان کرد: بسیاری از رسانه‎ها سعی در تحقیق و مطالعه در زمینه استراتژی جنگ و تلاش جهت ماندگار کردن دفاع مقدس کرد‎ه‎اند.

این منتقد سینما گفت: برخی از رسانه‎ها که به طور عمده رسانه‎های اینترنتی هستند، سعی در بررسی جوانب جنگ تحمیلی، داشته‌اند و به‌خوبی توانستند این موضع را جهانی کنند و با به وجود آوردن پایگاه‎های مختلف جهانی به دفاع از آن بپردازند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول