اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

روانشناسی جوانان نیازمند توجه بیشتر است/ترویج حجاب ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فردوس عدم توجه به روانشناسی جوان را از جمله مشکلات فراروی ترویج فرهنگ نماز، عفاف و حجاب در جامعه دانست.

روانشناسی جوانان نیازمند توجه بیشتر است/ترویج حجاب ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد‌ امروز در چهارمین جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان فردوس اظهار کرد: هر اندازه جامعه‌ای به سوی معنویت بیشتر پیش برود تحول و موفقیت زیادتری حاصل می‌شود.

وی بر تبیین جایگاه واقعی نماز در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر فرهنگ نماز در جامعه گسترش پیدا کند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف و آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

امام جمعه فردوس عدم توجه به روانشناسی جوان را از جمله مشکلات فراروی ترویج فرهنگ نماز، عفاف و حجاب در جامعه دانست و تصریح کرد: باید با زبان خود جوانان با آنها سخن گفت و به هویت و شخصیت آنان نیز توجه کرد چرا که بدون توجه به شخصیت جوانان نمی‌توان آنان را به سوی نماز تشویق کرد.

بابایی ماهانی‌نژاد یادآور شد: جوانان تشنه آب زلال هستند و چنانچه آب زلال پیدا نکنند به هر لجنی روی می‌آورند بنابراین مسئولان فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌ها باید از راه‌ها و منفذهای مختلف به دل جوانان نفوذ پیدا کنند.

*برگزاری جشنواره علمی و فرهنگی نماز در فردوس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فردوس نیز از برگزاری جشنواره آثار علمی و فرهنگی در ارتباط با نماز خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ترویج بیشتر فرهنگ نماز در جامعه و همچنین تبیین جایگاه واقعی فرهنگ نماز در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

حمیدرضا گل‌کار افزود: جشنواره فرهنگی و هنری نماز در بخش‌های نقاشی، شعر و داستان، گرافیک، پوستر، عکس و فیلم، تحقیقات و مقالات دانشجویی با موضوع نماز برگزار می‌شود.

وی برگزاری گفتمان‌های مختلف، مسابقه کتابخوانی، یادواره شهدای دانشجو و طلبه، برگزاری مسابقات سراسری نماز، حضور دانشجویان در پنج جشنواره علمی و فرهنگی و کسب 15 رتبه برتر را از جمله برنامه‌های اجرا شده دانشگاه آزاد اسلامی فردوس در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فردوس برگزاری کارگاه آموزشی شناخت پیامدهای استفاده از مواد مخدر، برگزاری سه مورد کرسی‌آزاداندیشی در موضوعات نماز، عفاف و حجاب، برگزاری گفتمان دینی با حضور استاد دهنوی و برگزاری یادواره شهدای فتح خرمشهر را از برنامه‌های پیشنهادی این دانشگاه در سال جاری اعلام کرد.

فرماندار شهرستان فردوس نیز با اشاره به اینکه در قرآن کریم به برپا داشتن نماز به صورت جمعی تاکید شده است، گفت: مردم کشور عربستان با شنیدن اذان به سوی مساجد می‌شتابند و در کشور ایران اسلامی نیز باید زمان نماز همه اصناف برای اقامه نماز به مسجد بروند.

محمدرضا رجبی‌مقدم افزود: در برخی از اماکن عمومی از جمله رستوران‌های بین راهی، کوچک‌ترین فضای ممکن به نمازخانه اختصاص داده شده است در حالی که با توجه به حجم بالای مسافر در این اماکن باید بهترین فضا و بهترین امکانات برای نمازخانه‌ها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول