اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج):

کتاب بهترین بسته فرهنگی برای نشر آثار دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: کتاب بهترین بسته فرهنگی برای نشر آثار شهداست و نویسندگان باید با ایجاد ظرفیت‌های مناسب به گونه‌ای عمل کنند که ایثار شهدا و رزمندگان بیش از پیش به جهانیان عرضه شود.

کتاب بهترین بسته فرهنگی برای نشر آثار دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مجتبی فداء ظهر امروز در مراسم رونمایی از 20 عنوان کتاب وابسته به سپاه صاحب‌الزمان اظهار کرد: جنگ ما نبردی میان ایمان و رذالت در گرفته بود و این نبردی است که از زمان حضرت آدم تا ختم جهان ادامه دارد.

وی با اشاره به گفته امام خمینی(ره) که ما از عملکرد خود در جنگ پشیمان نیستیم، تصریح کرد: در طول هشت سال جنگ 400 عملیات انجام داده‌ایم که یگان‌ها و افراد مختلفی در آن شرکت داشته‌اند که این حجم عظیم می‌تواند دستمایه آثار بسیار قرار گیرد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) ادامه داد: تاریخ پرافتخار دفاع مقدس بیش از گذشته نیازمند ابزارهای قوی برای معرفی این آثار به جهانیان است همان‌طور که شاهد بودیم تا زمانی که فیلمی مانند شوق پرواز و مختار از تلویزیون پخش نشده بود نتوانسته‌ بودیم این افراد را به درستی به مردم بشناسانیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت کتاب در آگاهی‌دهی به جامعه می‌تواند از رسانه‌های دیداری نیز بیشتر باشد، تاکید کرد: کتاب نسبت به دیگر بسته‌‌های فرهنگی حجم کمتری داشته و ارزان‌تر است ضمن اینکه در همه جا قابل دسترسی است و نیازمند هیچ‌گونه وسیله جانبی نیز نیست.

فداء اضافه کرد: همچنین کتاب قابلیت تجدید چاپ دارد که این موضوع می‌تواند در رفع اشکال‌های آن موثر باشد، بنابراین کتاب بهترین بسته فرهنگی برای نشر آثار دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بیشتر کتاب‌هایی که در زمینه دفاع مقدس چاپ شده است، را مطالعه کرده‌اند، تاکید کرد: ایشان با دقت تمام این آثار را مطالعه می‌کنند و معایب و محاسن آن را یادآور می‌شوند و آخرین کتابی که بر آن یادداشتی تقریر کردند کتاب « پایی که بر جا ماند» است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان (عج) افزود: این کتاب نوشته‌ای یکی از اسرا است که کمی پیش از آتش بس اسیر شده است و وی خاطرات خود را خلاصه‌نویسی کرده و در داخل عصایش پنهان کرده بود.

وی تاکید کرد: این فرد درباره دو سال دوران اسارت 700 صفحه کتاب نوشته است و این موضوع به خوبی روشن می‌کند که در طول هشت سال جنگ چقدر ظرفیت‌های ناشناخته وجود دارد که به تصویر کشیده نشده است.

فداء اضافه کرد: رشادت‌های لشکر 14 امام حسین(ع) و رزمندگان اصفهانی در میان کتاب‌های دفاع مقدس خالی است که امروز با تشکیل جلسه‌ای قرار است این ظرفیت‌ها را بررسی و برای به تصوری کشیدن آنها برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول