اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

طلاب تاثیر مطلوبی بر دانش‌آموزان دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت بر به کارگیری طلاب برای اقامه نماز در مدارس تأکید کرد و گفت: طلبه‌ها از سواد دینی خوبی برخوردارند و می‌توانند تأثیرگذاری بالایی بر روی آن‌ها داشته باشند.

طلاب تاثیر مطلوبی بر دانش‌آموزان دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز در محل آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: ان‌شاء‌الله با برنامه‌ریزی، تلاش و پشتکار بتوانیم در مدارس به نحو مطلوبی اقامه نماز را داشته باشیم.

وی افزود: اگر فرزندان ما در دوران نوجوانی با نماز و قرآن مأنوس شوند، آسیب‌پذیر نمی‌شوند و از درون نیرویی تولید می‌شود که آن‌ها را از گناه حفظ می‌کند.

ابراهیمی اذعان داشت: در سال‌های گذشته برنامه‌ریزی مطلوبی در زمینه اقامه نماز انجام شده بود، اما قدرت اجرایی مطلوبی نداشت.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز در مدارس دخترانه و عشایری مطلوب است، بیان کرد: باید اطلاعات لازم در زمینه حضور روحانیان و طلبه‌ها در مدارس برای اقامه نماز جمع‌آوری شود.

ابراهیمی از حضور 70 طلبه در شهرستان بافت خبر داد و تصریح کرد: این شهرستان دارای طلبه‌ها و اساتید بسیار خوب و با استعدادی است.

وی گفت: از طلبه‌های سال‌های سوم به بالا می‌توان در مدارس برای اقامه نماز استفاده کرد که این امر در استان کرمان هم مرسوم است و طلبه‌ها از سواد دینی خوبی برخوردارند و با توجه به اینکه هم سن و سال دانش‌آموزان هستند، می‌توانند تأثیرگذاری بالایی بر روی آن‌ها داشته باشند و همچنین ارتباط با مردم را بهتر یاد بگیرند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از طلاب پایه پنجم می‌توان در دبیرستان‌ها استفاده کرد و روحانیان هم در این مدارس حضور دارند.

امام جمعه بافت ابراز داشت: اولویت ما اقامه نماز در مساجد شهرستان است و نباید مساجد خالی از روحانی باشد، زیرا می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح از طلاب حوزه علمیه امام حسین (ع) بافت در مدارس به خوبی استفاده کرد.

ابراهیمی اذعان داشت: برای خوابگاه‌های دانش‌آموزی باید جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیر آموزش و پرورش یا معاون یا کارشناسان این مجموعه برگزار شود.

وی با اعلام آمادگی برای حضور در جلسات پرسش و پاسخ در مدارس ابراز داشت: دانش آموزان، آینده‌سازان این مملکت هستند.

ابراهیمی بیان کرد: ما با کمک یکدیگر می‌توانیم دانش‌آموزان را معتقد، باخدا و دیندار پرورش دهیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول