اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه امام خمینی مطرح شد

باید‌ها و نباید‌های یک طلبه خوب در بیان آیت‌الله حسینی‌بوشهری

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به تبیین باید‌ها و نباید‌های طلبه خوب پرداخت و داشتن روحیه پرسشگری، سخت‌کوشی، افعال پاک و ارزشمند، نگه داشتن حرمت استاد و توکل به خدا را از ویژگی‌های طالب علم برشمرد.

باید‌ها و نباید‌های یک طلبه خوب در بیان آیت‌الله حسینی‌بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید ‌هاشم حسینی‌بوشهری در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی در سالن همایش‌های این مؤسسه برگزار شد در سخنانی به تبیین الزامات و بایدها و نباید‌های طلبه خوب پرداخت، نخستین لازمه یک طلبه را اعتماد به نفس و خودباوری عنوان کرد و اظهار داشت: طلاب عزیز ما تا خود باور نداشته باشند و اعتماد به نفس را کسب نکنند در این میدان شکست خواهند خورد.

وی برخی از مشکلات گریبان‌گیر جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: برای ورود به تحصیل علم همه این مسائل را باید نادیده بگیرید و آنچه باید بر روی آن حساب کنید اعتماد به نفس، خودباوری و اتکال به خدا است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به دیدار خود با آیت‌الله مصباح‌یزدی به مناسبت آغاز مدیریت مجدد حوزه‌های علمیه ابراز داشت: سخن محوری و حقیقی ایشان این بود که اتکال به خدا را در درس خواندن، در اداره حوزه و در برنامه‌های دیگر فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه طلاب نباید به کم قانع باشند گفت: عزیزانی که به معلومات و دانش کم قانع شده و سریع جذب کار‌های اجرایی می‌شوند با رسالت سترگی که به عهده دارند فاصله می‌گیرند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برای ترویج مدرک‌گرایی به وجود نیامده است خاطر نشان کرد: رسالت این مؤسسه تربیت یک عالم دین در میدان جهاد علمی،‌ فرهنگی و تبلیغی است که این عالم نیازمندی‌هایی که باید به آن آراسته باشد را در کنار فقه و اصول فرا گیرد.

وی ضمن اینکه از طلاب خواست سریع جذب کارهای اجرایی نشوند یادآور شد: شما ملا شوید مشتری دارید، مردم پیگیری می‌کنند و دنبال می‌کنند که این ملا بیاید برای ما سخن بگوید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اگر بی‌مایه در جایی ورود پیدا کردید بعد از مدتی سرمایه شما تمام می‌شود ابراز داشت: باید سرمایه آنچنان قوی باشد که هر چه از آن برداشت کردید پایان‌ناپذیر باشد و هر روز بر مطالعه و تحقیقتان اضافه کنید.

وی روحیه پرسشگری، سخت‌کوشی، افعال پاک و ارزشمند، نگه داشتن حرمت استاد و توکل به خدا را از ویژگی‌های طالب علم طبق فرمایشات امیرالمؤمنین(ع) دانست و گفت: این پنج نکته باید به عنوان متد، روش، ابزار و ارکان کار مورد توجه طلاب قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول