اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای توسعه کشاورزی خوزستان مصوب کرد

حذف طرح‌های کشاورزی فاقد ضمانت بانکی تا 10 روز آینده

خبرگزاری فارس: با تصمیم شورای توسعه کشاورزی خوزستان طرح‌هایی که توان تأمین ضمانت نامه بانکی نداشته باشند از لیست طرح توسعه کشاورزی استان حذف می‌شوند.

حذف طرح‌های کشاورزی فاقد ضمانت بانکی تا 10 روز آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز فرمانداران شهرهای مختلف استان ظهر امروز در شورای توسعه کشاورزی خوزستان اغلب طرح‌های راکد در بانک‌ها را مربوط به متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) که توان تأمین ضمانت‌های بانکی را ندارند، عنوان کردند.

استاندار خوزستان در این نشست با اعلام مهلت 10 روزه به متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی برای تأمین ضمانت نامه بانکی گفت: در صورت عدم تأمین ضمانت‌های بانکی مورد نیاز، متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از لیست طرح‌های توسعه کشاورزی حذف می‌شوند.

سیدجعفر حجازی تأکید کرد: قوانین بانکی باید رعایت شود و برای پیشرفت بهتر طرح‌ها جایگزینی افراد توانمند به جای افرادی که توان تأمین ضمانت ندارند لازم است.

وی با اشاره به ظرفیت خوزستان به عنوان قطب کشاورزی گفت: با توجه به موازنه منفی در تولید گوشت قرمز و شیر، این طرح فرصت خوبی برای توسعه کشاورزی استان است.

حجازی اضافه کرد: در حال حاضر 8 هزار و 611 طرح کشاورزی با اعتبار 590 میلیارد تومان به تصویب شورای توسعه کشاورزی استان رسیده که 84 درصد این طرح‌ها به بانک معرفی شده‌اند.

وی اظهار کرد: بیش از 3 هزار و 400 طرح کشاورزی (معادل 50 درصد طرح‌های معرفی شده به‌بان) در بانک راکد مانده که باید برای به اجرایی شدنی آن‌ها تلاش شود.

به گفته وی، اغلب این طرح‌ها مربوط به شهرستان‌های خرمشهر، سوسنگرد، شادگان، ماهشهر، لالی، گتوند و هویزه است.

رئیس شورای توسعه کشاورزی خوزستان همچنین بر تشکیل تعاونی‌های کشاورزی تأکید کرد و افزود: به جز موارد استثنائی، ثبت نام متقاضیان به صورت انفرادی صورت نمی‌گیرد و باید در قالب شرکت‌های تعاونی و سهامی خاص باشد.

وی راه اندازی واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی را نیز به عنوان بخشی از زنجیره کشاورزی ضروری دانست و گفت: بدون تشکیل این واحد‌ها که از اتلاف محصولات جلوگیری می‌کند، کشاورزی شهرستان رشد نمی‌کند.

حجازی اظهار کرد: در حال حاضر 121 طرح در این زمینه ارائه شده که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

استاندار خوزستان در ادامه از پرداخت وام قرض الحسنه بنیاد برکت به متقاضیان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خبر داد و گفت: بنیاد برکت به هر واحد صنعتی تولیدی در مناطق محروم معادل 50 درصد آورده متقاضی را به صورت وام قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

وی اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که استان در رتبه نخست ارائه طرح‌های کشاورزی است، البته طرح‌های بزرگ هنوز ماندگی دارند که باید تلاش بیشتری برای آن‌ها شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول