اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

کارمندان بسیجی در پیشرفت کشور نقش اساسی ایفا می‌کنند

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت:‌ کارکنان بسیجی ادارات و سازمان‌ها در پیشرفت، تعالی و توسعه کشور نقش اساسی ایفا می‌کنند.

کارمندان بسیجی در پیشرفت کشور نقش اساسی ایفا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس که از سوی حوزه مقاومت بسیج اداری شهرداری قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گفت: 31 شهریور ماه سال 1359 عراق با حمله هوایی به چند فرودگاه ایران و تعرض زمینی ارتش بعث عراق هم‌زمان به شهرهای غربی و جنوبی کشورمان ایران اسلامی جنگ را آغاز کرد.

وی اذعان داشت: این جنگ 19 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با این هدف که نگذارند نهضت امام خمینی (ره) به عامل تأثیرگذار در تعیین نظم استراتژیک جهان تبدیل شود، به وقوع پیوست.

شهردار قم با اشاره به نمونه بارز یک بسیجی نمونه اظهار کرد: نخستین بسیجی حضرت امیرالمؤمنین(ع) بود که با اطاعت از ولایت و از خودگذشتگی به جای پیامبر در بستر خوابید تا دشمنان به مقصد شومشان نرسند.

وی تأسی و تبعیت از مولای متقیان حضرت علی (ع) و الگوبرداری از رفتار و منش این امام همام را راهگشای بسیاری از امور دانست و افزود: تأسی به سیره انبیاء و اولیای الهی و الگوبرداری از کردار، رفتار و منش این بزرگواران چراغ روشنی است که ما را از ظلمات و تاریکی رهایی می‌بخشد.

شهردار قم ضمن معرفی بسیج به عنوان یک نهاد بزرگ که از سوی امام راحل بنا شده است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با بصیرتی که داشتند این نهاد را بنا نهادند و فرمودند بسیج تنها یک نیروی صرف نظامی نیست، بلکه بسیج برای پر کردن همه خلأها از جمله خلأهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و فکری است.

دلبری با تاکید بر کارکردها و کاربردهای بسیج چه در دوران دفاع مقدس و چه مراحل پس از آن تصریح کرد: در حال حاضر برای بسیج کارکردها و کاربردهای زیادی را می‌توان برشمرد که از جمله آن‌ها می‌توان به کارکرد فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی و تهدید نرم دشمن، کارکرد سیاسی و آگاهی بخشی سیاسی در جامعه اشاره کرد.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول