اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

زنگ نماز برای مدارس دولتی و غیردولتی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: زنگ نماز برای تمام مدارس دولتی و غیردولتی لازم‌الاجراست و از هفته دوم آغاز کار مدارس، نظارت بر آن با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

زنگ نماز برای مدارس دولتی و غیردولتی ضروری است

سیدجواد پورحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها در آموزش و پرورش باید منجر به تربیت شود و تربیت هم در رفتار جستجو می‌شود، اظهار کرد: تمامی ابعاد موجود در بحث آموزش و پرورش مانند قطعات یک پازل هستند و اصل و فرع وجود ندارد، بلکه در کنار هم یک مفهوم واحد را شکل می‌دهند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر آسیب‌های ناشی از کاهش ساعات آموزشی برای زنگ نماز گفت: نماز، متن است نه فوق برنامه و یک کلاس آموزشی است، بنابراین نباید آن را یک برنامه پرورشی صرف دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: طبق مصوبه هیئت وزیران در سال 75-76 تمامی کارکنان دولت موظفند 20 دقیقه از زمان کاری خود را به نماز اختصاص دهند و در آن تأکید بر محیط‌های آموزشی نیز شده است.

وی با بیان اینکه تأکید در بخشنامه ارسالی به مدارس مبنی بر به پاداری نماز جماعت اول وقت همراه با اذان زنده، گفت: با توجه به نبود فضای فیزیکی لازم و یکسان در تمامی مدارس استان اصفهان، دو روش برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

پورحسینی  اضافه کرد: در روش نخست، نماز اول وقت با حضور تمامی دانش‌آموزان اقامه می‌شود و در روش دوم در20 دقیقه پایانی زمان مدرسه، با حضور تعدادی از دانش آموزان اقامه می‌شود.

وی با اشاره به منسوخ شدن ساعت آموزشی 90 دقیقه‌ای در نظام‌های آموزشی پیشرفته دنیا گفت: به منظور بهره‌وری بالاتر در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت آموزشی از 90 دقیقه به 80 دقیقه کاهش یافته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه 10 دقیقه پایانی کیفیت لازم آموزشی را ندارد و از سویی امکانات جانبی هم به صورت مطلوب برای دانش آموزان وجود ندارد، این طرح اجرا شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه زنگ نماز برای تمام مدارس دولتی و غیردولتی لازم‌الاجراست، افزود: این طرح هم‌اکنون در مدارس در حال اجراست و از هفته دوم آغاز کار مدارس، نظارت بر آن با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول