اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز:

نماز دوای غفلت و شهوت است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: دو چیز است که به فرزندان ما آسیب می‌زند؛ غفلت و شهوت که دوای غفلت و شهوت نماز است.

نماز دوای غفلت و شهوت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در جمع ائمه جماعات مدارس سراسر خراسان‌رضوی اظهار داشت: دو چیز است که به فرزندان ما آسیب می‌زند، غفلت و شهوت که دوای غفلت نماز و دوای شهوت نیز نماز است.

قرائتی افزود: تمرکز و مشورت در تحصیل ارزشمند است، پس در آموزش دانش‌آموزان، باید خلاصه و روان بگوییم و فرزندان شهداء و خانواده بی‌بضاعت را مورد تفقد قرار دهیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در قرآن سه بار آمده است که اسلام جهان را تسخیر می‌کند، پس آیات قرآن را جدی بگیریم و باید اول خودمان را درست کنیم تا دنیا درست شود.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: بخشنامه‌ها درباره نماز در مدارس باید شفاف باشد و کسی که می‌گوید باید خودش مطابق این آیه شریفه ان الله و ملائکه یصلون علی النبی، باید به آن عمل کند.

قرائتی افزود: قرآن نعمت عاطفه را مطرح کرده است، ما نسبت به بچه‌ها کم محبت کردیم، برای آموزش موثر به فرزندانمان باید خاطرات علما و مجاهدین را برای فرزندانمان نقل و الگوسازی کنیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه خطاب به روحانیون ائمه جماعات مدارس  گفت: دو برنامه داشته باشید، یک برنامه حوزوی و یک برنامه بیرونی، تفسیر قرآن را بخوانید مشکل ما انس با قرآن است.

قرائتی افزود: مشکل ما پژوهش و بودجه نیست، بلکه جوهر خود ماست، هر چه فساد بیشتر شود، قدر ائمه جماعات بیشتر احساس می‌شود.

در ادامه جلسه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار داشت: مبارزه ما در مقابل توهینی که به ساحت پیامبر اعظم(ص) شد، اجرای برنامه‌های علمی وفرهنگی است و شعار امسال ما، مدرسه اسوه نبوی و تکریم تعالیم رضوی است.

محمدتقی فخریان از مدیران مدارس خواست هر روز یک حدیث نبوی و حدیث رضوی را در برنامه‌های خود در مدارس بگنجانند و برای دانش آموزان قرائت کنند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول