اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

مجموعه شعر پایداری با عنوان «زخم زیتون» رونمایی شد

خبرگزاری فارس: مجموعه شعر پایداری با عنوان «زخم زیتون» در سالن اجتماعات سوره حوزه هنری خراسان‌شمالی رونمایی شد.

مجموعه شعر پایداری با عنوان «زخم زیتون» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان‌شمالی، سرپرست حوزه هنری استان در این مراسم اظهار کرد: این کتاب مجموعه اشعاری از 43 شاعر استان است که توسط «حسن روشان» و «آرزو شیرین‌زبان» از شاعران خوب خراسان‌شمالی گردآوری و منتشر شده است.

میثم مرادی اظهار کرد: از آنجایی که یکی از اهداف حوزه هنری پرداختن به موضوع دفاع مقدس و تولید آثاری از این دست است، این مجموعه گردآوری شد.

وی افزود: از سال گذشته نسبت به برگزاری کارگاه‌های شعر اقدام کردیم که آثار متنوعی به دست ما رسید و بخشی از آثاری که مرتبط با دفاع مقدس بود را به چاپ رساندیم.

رئیس حوزه علمیه شیروان نیز در این آیین ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: اگر قرار است در خراسان‌شمالی شاهد تولید آثاری با مضمون دفاع مقدس و ادبیات پایداری باشیم باید به طور جدی در این زمینه کار شود و نقدهای خوب و منصفانه‌ای را نسبت به آثار خلق شده داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمود طاهریان با اشاره به اینکه امروز ادبیات پایداری ما دچار یک سری آسیب شده است و باید نسبت به رفع آن‌ها گام برداشت، گفت: به کارگیری قالب غزل، رعایت‌نکردن عنصرهای پایداری در آن در کنار بهره‌گیری از واژگان ملال‌آور همچون نخل و خون از جمله آسیب‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: باید به مفاهیم شعر پایداری تشخص جهان شمولی بدهیم و نگاهی تخصصی به این مقوله داشته باشیم تا بتوانیم اشعاری فنی و دقیق بسراییم.

بر اساس این گزارش مجموعه «زخم زیتون» که با همکاری دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و توسط انتشارات سوره مهر در یک‌هزار و 100 نسخه منتشر شده است با حضور جمعی از مسئولان استان رونمایی شد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول