اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

مسئولان برای انتقال میراث گرانبهای دفاع مقدس تلاش کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: همه مسئولان با همکاری مردم برای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی تلاش مضاعفی کرده و این میراث را به آیندگان منتقل کرده و استمرار بخشند.

مسئولان برای انتقال میراث گرانبهای دفاع مقدس تلاش کنند

عبدالمجید عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس اظهار کرد: ملت ایران و مردم غیرت‌مند خوزستان در شرایط هشت ساله جنگ تحمیلی دوشادوش یک دیگر ایستادگی کرده و حماسه‌های ارزشمندی را بر تاریخ این سرزمین حک کردند.

وی افزود: مردم خوزستان خصوصا شهرهای آبادان و خرمشهر با پیروی از پیر فرزانه انقلاب راه جدیدی را به سوی پیروزی رزمندگان گشودند و حماسه‌هایی مانند شکست حصر آبادان و آزاد سازی خرمشهر را رقم زدند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: شرایط یک ساله محاصره آبادان بسیار سخت بود اما مردم در شهر حضور داشتند و با این پایداری و زندگی در منطقه باعث دلگرمی و استقامت نیروهای نظامی و رزمندگان اسلام می‌شدند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: این هفته در تاریخ ایران اسلامی مانند ستاره‌ای درخشان در تاریخ حماسه آفرینی‌های ملت ما می درخشد و رزمندگان را چون گنج‌هایی بی‌بدیل در صندوقچه دل و یادهای آثار و ارزش‌های دفاع مقدس حفظ کرده است.

عقیلی افزود: همه صحنه‌ها و روزهای جنگ تحمیلی با همه سختی‌ها و شیرینی پیروزی‌ها برای کسانی که در صحنه حاضر بودند و ملتی که با دعاهای خود رزمندگان را بدرقه می‌کردند فراموش نشدنی و ماندگار است.

وی ادامه داد: همه آحاد جامعه، زن و مرد با اتحاد و یک رنگی در برابر نیروهای مهاجم بعثی ایستادگی کردند و شکست حصر آبادان را با همه دلاوری‌ها و جانفشانی‌های خود با پیروی از گفته امام راحل(حصر آبادان باید شکسته شود) را رقم زدند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: تحقق همت والای ملت ایران اسلامی برای حفظ تمامیت ارضی این آب و خاک با وحدت و همدلی بی مثال و اطاعت از رهبر فقید انقلاب در جهت حفظ این خاک و ارزش‌های خود اهتمام ورزیدند.

وی در پایان گفت: امروز همه مسئولان استانی و شهرستانی با همکاری و یاری شهروندان برای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی تلاش مضاعفی کرده و این میراث را به آیندگان منتقل کرده و استمرار بخشند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول