اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان:

جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال پربارتر از سال گذشته است

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوانان گفت: 90 درصد از برنامه‌های جشنواره امسال توسط مسئولان و هنرمندان اصفهانی‌ها انجام شده است.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال پربارتر از سال گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی شهیدی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای نخستین بار در کشور توانست از فضای سینماها به خوبی استفاده کند به همین دلیل جشنواره بیست و ششم تنها به سینماهای داخل اصفهان منحصر نشده است و به شهرهای اطراف اصفهان نیز کشیده شده است و اکران فیلم‌ها در سینماهای شهرهای حومه اصفهان نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: شهرهای شاهین شهر، شهرضا و کاشان بری اکران فیلم‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و شهرهایی که حاضر به همکاری نشدند، نیز با کمک دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان به بازسازی سینماها خواهند پرداخت و سال آینده برای اکران فیلم به جشنواره ملحق می‌شوند.

مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ادامه بیان کرد: سال آینده و در جشنواره بیست و هفتم با سرمایه گذاری‌هایی که بر فیلم‌نامه‌‌ها انجام می‌شود، آثار سینمایی بلندی در اصفهان تولید خواهد شد و دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان از سال آینده با همکاری بخش خصوصی و دولتی اقدام به ساخت فیلم‌های بلند خواهد کرد.

وی عنوان کرد: شعار جشنواره امسال، کودک با نشاط ، نوجوان آگاه و خانواده پایدار است و جشنواره فیلم کودک و نوجوان سال گذشته به مدد گرفتن از حضرت علی(ع) به عنوان بهترین پدر دنیا آغاز به کار کرد و امسال با توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) افتتاح می‌شود و همچون گذشته در مراسم افتتاحیه با اهتزاز پرچمی به نام و با مددگرفتن از ایشان کلید می‌خورد.

*فرزندان شهدای هسته‌ای در جشنواره کودک و نوجوان

شهیدی ادامه داد: در جشنواره امسال مراسم بزرگداشت فرزندان شهدای هسته‌ای و چند چهره سینمای اصفهان همچون زاوان قوکاسیان، مسعود کرامتی و سیروس حسین‌پور نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه داوری فیلم‌ها در بخش بلند مشخص نشده است اما در بخش آثار ویدیویی مشخص شده است، بیان کرد: 200 اثر در بخش ملی و در بخش بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در بخش ملی سینمای ابران 12 فیلم تولید شده است و هم‌اکنون از لحاظ فنی و صداگذاری مورد بررسی داوران قرار گرفته است و در روزهای جشنواره اکران خواهد شد.

مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از سینماهای اکران‌کننده نام برد و گفت: سینماهای برگزارکننده نیز همان سینماهای سال گذشته هستند، که به ترتیب سینما ساحل، فرشچیان قدس سپاهان، سالن شهرداری، تالار هنر، هنرسرای خورشید و سوره خواهد بود.

وی با بیان اینکه اتفاق خوبی در بخش داوری صورت گرفته است، اضافه کرد: سال گذشته به علت کمبود وقت کودک و نوجوان در بخش داوری حضور نداشتند، اما در جشنواره امسال 300 کودک در فراخوان داوری جشنواره شرکت کردند، که از این تعداد 26 کودک و نوجوان انتخاب شدند که چهار نفر آنها از کودکان استثنایی و 60 کودک مسلط به زبان انگلیسی داوری این جشنواره را در بخش کودک و نوجوان بر عهده دارند.

شهیدی با بیان این مطلب که سال گذشته تیم برگزاری تهران به اصفهانی‌ها اعتماد چندانی نداشتند، عنوان کرد: سال گذشته برگزاری جشنواره بر عهده تهرانی‌ها بود، اما امسال اصفهانی‌ها به خوبی توانستند توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند و 90 درصد از برنامه‌های جشنواره به جز ساخت فیلم‌های بلند بر عهده اصفهانی‌ها است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هیچ شرکت‌کننده‌ای از اصفهان در جشنواره شرکت نداشت که این جای تأسف را برای ما به همراه آورد، اما امسال از تعداد 280 فیلم‌نامه‌ای که در تهران دریافت شده است 70 فیلمنامه مربوط  به بچه‌های اصفهان است که اتفاق بی‌نظیر در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان بوده است و این موضوع ثابت کرد که جشنواره کودک و نوجوان باید به زادگاه خودش باز می‌گشت وبا روش، نگرش و مدیریت مناسب هدایت می‌شد.

*آموزش و پرورش با جشنواره فیلم کودک و نوجوان بیگانه است

مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: مخاطبان اصلی جشنواره کودکان و نوجوانان هستند و متولی اصلی این جشنواره باید آموزش و پرورش باشد اما این نهاد یا ساخت فیلم بیگانه است در صورتی که باید به وسیله متخصصین خود نقاط ضعف و قوت جشنواره و فیلم‌های آن را به ما گوشزد کند و این بهترین فرصت است، زیرا جشنواره فیلم کودک و نوجوان بدون گرایش‌های سیاسی  برگزار می‌شود و تنها دغدغه آن تربیت کودک و نوجوانان است و در همین راستا آموزش و پرورش باید بیشتر به این امر بپردازد و پیشتاز باشد.

وی گفت: امسال در 180 مدرسه پیام جشنواره ارسال خواهد شد و برنامه‌های جنبی جشنواره نیز در این مدارس برگزار خواهد شد که هم معلمین و هم والدین بتوانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.

*26خبرنگار کودک در جشنواره خبررسانی می‌کنند

شهیدی با بیان اینکه روابط عمومی جشنواره حرکت خوبی انجام داده است، گفت:  26 نفر از کودکان و نوجوانان اصفهانی امسال به عنوان خبرنگار در جشنواره شرکت دارند که با آموزش‌های لازمی که به آنها داده می‌شود به مصاحبه و تولید خبر می‌پردازند.

*ورزشگاه نقش‌جهان هر روز میزبان 24 هزار کودک و نوجوان می‌شود

وی در مورد برنامه‌های جنبی جشنواره عنوان کرد: در سالن نقش جهان همان 25 آبان، برنامه‌های جنبی زیادی برگزار خواهد شد، به عنوان مثال حضور مجری‌های برنامه کودک و نوجوان همچون عمو پورنگ، عمو قناد و غیره که در روزهای جشنواره هر روز در دو سانس صبح و بعد از ظهر با ظرفیت 12 هزار نفر به برگزاری برنامه می‌پردازند و شبکه 2 سیما نیز پوشش‌دهی برنامه‌ها را بر عهده خواهد داشت.

مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: راه‌انداختن کارناوال کالسکه‌ها ، جشنواره بادبادک‌ها، قطار شادی، اصفهان گردی مهمان داخلی و خارجی و کارگاه‌های آموزشی گفتگو و نقد فیلم از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره بیست و ششم خواهد بود، تا به اکنون بسته‌های فرهنگی برای 11 استان و شهرهای زلزله‌زده و مناطق مرزی ارسال شده است.

*اصفهان میزبان 39 کشور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان است

وی تصریح کرد: جشنواره امسال میزبان 39 کشور از جمله، آلمان، استرالیا، نروژ، اندونزی، بلژیک، تایوان، دانمارک، روسیه، چین، کره، تونس، عراق، لبتان، مصر، هلند، کرواسی و اتریش است و توسط تمام رسانه‌های ملی و شبکه‌های العالم، پرس، المنار و کوثر پوشش‌دهی خواهد شد.

شهیدی در خصوص بلیط‌های سینماها نیز در روزهای برگزاری جشنواره گفت:  بلیط‌های آموزش و پرورش برای شرکت در جشنواره رایگان است، برای کودکان زیر 15 سال و دانشجویان با 50درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

وی کمبود سالن را از ضعف‌های اصفهان دانست و بیان کرد: اصفهان سالن 2 هزار نفره برای برگزاری مراسم ندارد و این ضعف اصفهان است، به همین دلیل به فضای ورزشگاه گل نرگس رو آوردیم و مجبورم شکل این ورزشگاه را تغییر داده و به سالن افتتاحیه و اختتامیه جشنواره تبدیل کنیم.

مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در پایان به چند سوال از خبرنگاران پاسخ گفت و در جواب به یکی از پرسش‌ها مبنی بر کم کاری سینمای کودک در اصفهان اظهار کرد: از سال گذشته برای اولین بار سینمایی به عنوان سینمای کودک انتخاب شد، اما تاکنون فیلم زیادی مختص به کودک و نوجوان در آن اکران نشده است و این نشان می‌دهد سینمای کودک دغدغه هیچ کس نیست و همچون گذشته مظلوم واقع شده است، زیرا بسیاری از سینماگران  تنها در فکر حفظ گیشه هستند و سراغی از سینمای کودک نمی‌گیرند پس حوزه هنری، صدا و سیما مسئول ساخت فیلم کودک و نوجوان هستند و من از شما خبرنگاران به عنوان همکاران ما در برگزاری جشنواره می‌خواهم که این امر را بازتاب بدهید.

به گزارش فارس، بیست و ششمین جشنواره کودک و نوجوان 17 تا 21 مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول