اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده مردم قزوین در خبرگان رهبری

کلنگ احداث مصلای نماز جمعه آبیک به زمین زده شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور آیت‌الله اسلامی نماینده مردم قزوین در خبرگان رهبری و تنی چند از مسئولان استان قزوین و جمعی از مسئولان شهرستان آبیک گلنگ احداث مصلای نماز جمعه شهر آبیک به زمین زده شد.

کلنگ احداث مصلای نماز جمعه آبیک به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی احداث مصلای نماز جمعه شهر آبیک اظهار کرد: از زمان حضور در شهرستان آبیک یعنی 13 سال پیش پیگیر احداث مصلای نماز جمعه بوده‌ام ولی در هشت سال اخیر به طور جدی و قاطعانه موضوع زمین مصلای نماز جمعه پیگیری شد.

وی افزود: در مدت هشت سال اخیر 10 زمین برای مصلای نماز جمعه شهر آبیک جانمایی شد که متأسفانه موافقت لازم صورت نگرفت ولی با مساعدت شورای اسلامی شهر آبیک به ویژه مهندس علی یحیی‌پور شهردار آبیک زمینی به مساحت 5/1 هکتار برای احداث مصلا اختصاص داده شد.

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: نقشه احداث مصلای نماز جمعه شهر آبیک از سوی سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تهیه می‌شود که مشارکت مردم در امر ساخت مصلا بسیار ضروری و ارزشمند است چراکه پول مردم بابرکت است.

موسوی گفت: با احداث مصلای نماز جمعه شهر آبیک، مشکل کمبود مکان برای برگزاری مراسم مختلف مذهبی و فرهنگی برطرف می‌شود و از لحاظ گرمایشی و سرمایشی در فصول مختلف مردم مشکلی نخواهند داشت.

امام جمعه شهر آبیک بیان کرد: برآورد اولیه برای احداث مصلای نماز جمعه را 20 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌کنیم که در مکاتبات صورت گرفته با دفتر ریاست جمهوری درخواست کمک 10 میلیارد ریالی کرده بودیم که تاکنون 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده‌اند.

موسوی اذعان کرد: برای احداث یک مصلای مناسب و در شأن مردم و شهرستان آبیک مبلغ 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

مهندس علی یحیی‌پور شهردار آبیک نیز در این مراسم احداث مصلای نماز جمعه را از پروژه‌های عمرانی شهرداری ذکر کرد و بر اختصاص اعتبار برای کمک به احداث مصلا قول مساعد داد.

گفتنی است، کلنگ احداث مصلای نماز جمعه شهر آبیک در زمینی به مساحت 1.5 هکتار به زمین زده شد که امیدواریم با مشارکت مردم و خیرین و نیز توجه ویژه مسئولان استان قزوین در آینده نزدیک شاهد احداث مصلای نماز جمعه شهر آبیک باشیم که از نیازهای مبرم این شهر است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول