اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ولادت امام رضا(ع) صورت گرفت

اعزام مبلغان سازمان اوقاف به استان لرستان

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام مبلغ به استان لرستان به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) خبر داد.

اعزام مبلغان سازمان اوقاف به استان لرستان

حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: حضرت معصومه (س) برای حمایت از ولایت به ایران آمد و در این مسیر مورد تهاجم قرار گرفت و عده‌ای از همراهان (ع) در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت معصومه (س) پس از جراحت و بیماری به قم به عنوان آشیانه و حرم اهل بیت (ع) آمدند و در این مکان بر اثر صدمات و جراحات به شهادت می‌رسند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: حضرت معصومه(س) به دلیل روحیه ولایت‌مداری سختی‌های فراوانی را متحمل شد و در نهایت به شهادت رسید بنابراین این مسئله درس عبرتی برای مسلمانان است.

وی یادآور شد: زندگی‌ فاطمه معصومه(س) برای بانوان سراسر افتخار، عظمت و نورانیت است و این بانوی بزرگوار به دلیل آنکه هم شأن و کف نداشت ازدواج نکرد.

پاک‌نهاد با بیان اینکه اکنون 444 امام‌زاده در قم وجود دارد که مقبره برخی از آن‌ها در اثر جور سلاطین و پادشاهان از بین رفته است گفت: در بین این امام‌زادگان بارگاه حضرت معصومه(س) به دلیل شأن و جلالت حضرت می‌درخشد.

وی خاطر نشان کرد: پاکدامنی، حیا، عفت و علم حضرت معصومه(س) برای ما درسی است که باید خود را قدمی به حضرت نزدیک کنیم.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام مبلغ به استان لرستان در دهه کرامت خبر داد و افزود: مبلغان در این استان به تشریح زندگی‌ حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، بیان احکام دینی و ذکر فضائل اهل بیت(ع) و موارد متناسب با این دهه می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌هایی در بیش از 2 هزار امام‌زاده در دهه کرامت برگزار شده و فضائل و برکات این دهه برای افراد تبیین می‌شود.

پاک‌نهاد یادآور شد: برنامه‌هایی در قالب مدیحه‌سرایی و غبارروبی امام‌زادگان به مناسبت گرامیداشت روز پنجم ذی‌القعده در برخی امام‌زاده‌های شاخص در هر استان انجام شده و خیمه‌های معرفتی برپا می‌شود.

وی عنوان داشت: مبلغان در منطقه لرستان به ذکر فضائل امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) پرداخته و با توجه به نام‌گذاری امسال تبیین مسائلی در زمینه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول