اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج مسائل دینی

375 مبلغ در ایام صادقیه به خراسان جنوبی اعزام شدند

خبرگزاری فارس: مسئول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از اعزام 375 مبلغ به مناسبت شهادت امام صادق (ع) به نقاط مختلف استان خراسان جنوبی خبر داد.

375 مبلغ در ایام صادقیه به خراسان جنوبی اعزام شدند

حجت‌الاسلام علی کوثری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: فقه شیعه امامیه که به فقه جعفری مشهور است منصوب به امام جعفر صادق (ع) است و دوره عصر شکوفایی حدیث و ظهور مسائل و مباحث کلامی مهم در بصره و کوفه بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه فضائل و مکارم اخلاقی حضرت امام صادق (ع) روایات و وقایع بسیار زیادی نقل شده که آن حضرت با رفتار کریمانه و خلق و خوی الهی خود، بسیاری از افراد را به راه صحیح هدایت فرموده به گونه‌ای که پیروان دیگر مکاتب و ادیان نیز زبان به مدح آن حضرت گشوده‌اند.

مسئول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به اصلیت روحانیان اعزام شده به این مناطق اشاره کرد و گفت: این مبلغان از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه قم و مشهد، طرح هجرت، روحانیان مستقر در روستاها و همچنین مبلغان بومی استان به مناطق مورد نظر اعزام می‌شوند.

کوثری‌نیا برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، سخنرانی پیرامون سیره و روش امام جعفر صادق(ع) و تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه را از جمله برنامه‌های مهم تبلیغی روحانیان اعزامی دانست.

وی از بصیرت و آگاهی‌بخشی به جامعه، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات مختلف به‌عنوان دیگر برنامه‌های تبلیغی مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در ایام صادقیه عنوان کرد.

مسئول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی هدف از اجرای اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان را ترویج مسائل دینی و آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با شخصیت امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد و گفت: مبلغان باید به بیان احکام، تفسیر، سخنرانی، اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های احکام و اخلاق و آموزش نماز توجه بیشتری داشته باشند.

کوثری‌نیا با تاکید بر غنی بودن محتوای تبلیغ مبلغان در مناسبت‌های مختلف، افزود: هرچه محتوای پیام تبلیغی روحانیان غنی‌تر باشد، مردم بیشتر جذب شده و مبلغان در انجام وظیفه خود توفیق بیشتری کسب می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند تا روحیه مذهبی را در جامعه کاهش دهند، گفت: ضروری است مسئولان با برنامه‌ریزی مناسب زمینه روی‌آوری جوانان را به مسائل اسلامی بیش از پیش فراهم کنند.

مسئول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی مسئولیت مبلغان را در جامعه امروزی بسیار سنگین دانست و افزود: مبلغان باید درباره عرفان‌های ناب اسلام، تفاوت عرفان‌های ناب اسلام و دروغین، امر به معروف و نهی از منکر، احیای زکات، عفاف و حجاب، ایثار و شهادت و وحدت و همدلی ملت و بیان معارف اهل بیت(ع) بیشتر از گذشته تاکید داشته باشند.

کوثری‌نیا ادامه داد: مسجد امام جعفر صادق (ع) و مزار شهدای باقریه دو مرکز تجمع عمومی مردم و عزاداران در بیرجند است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول