اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌:

اتحادیه هنرمندان عرصه مقاومت تشکیل می‌‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اتحادیه هنرمندان عرصه مقاومت برای پیوند قوی‌تر با هنرمندان مقاومت مؤثر است و تلاش داریم هر چه زودتر این خواسته هنرمندان محقق شود.

اتحادیه هنرمندان عرصه مقاومت تشکیل می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد‌رضا نقدی‌ شامگاه جمعه در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اظهار داشت: هر نوع هنری وسیله‌ای است که می‌تواند برای تعالی انسان به بالاترین جایگاه و قله‌های بلند انسانی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و یا وسیله‌ای برای حرکت در کج راهه و سقوط در دام شیطان باشد.

وی بیان داشت: مقاومت میدانی است که انسان‌های مظلوم واقع شده با دست‌های خالی می‌خواهند در برابر بزرگ‌ترین جباران بایستند و شجاعانه مقابله کنند.

نقدی با بیان این سئوال که چه امری می‌تواند توازن قوا را در این امر برقرار کند و اجازه ایستادگی در برابر ابرقدرت را می‌دهد، افزود: ایمان، انگیزه و روحیه سه عاملی است که در این جریان نقش دارند و این جا است که هنر می‌تواند به یاری مقاومت بیاید و روحیه را فزونی دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقاومت بهترین عرصه برای درخشش هنر است، زیرا عواطف، رشادت،‌ محبت، ایثار و گذشت در اوج خود است و ‌هنر نیز برای درخشش خود چنین میدانی را می‌طلبد.

نقدی تصریح کرد: در عرصه هنر مقاومت، طنز نیز وجود دارد، اما طنزی که چهره جباران را بر ملا می‌کند و نقاب از چهره زورگویانی که خود را پشت نقاب دروغین حقوق بشر پنهان کرده‌اند بر می‌دارد، طنزی که رزمندگان را در شدید‌ترین میدان‌ها با روحیه و بانشاط نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در هنر مقاومت نقد نیز وجود دارد، ابراز داشت: اما نقد باید امید بخش باشد، هنرمند مقاومت اگر قصد دارد نقد کند، جریان عظیم و زلال رودخانه ایستادگی، جوانمردی و آزادیخواهی را به تصویر می‌کشد و در کنار آن نقدی که از گرداب‌ها و گنداب‌های این رودخانه می‌خواهد عبور کند، عظمت این رود خروشان را فراموش نمی‌کند و تصویری مأیوس کننده را به مخاطب ارائه نمی‌دهد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: خوشحال هستیم که امروز عرصه هنر کشور مملو از هنرمندان متعهدی است که مقاومت را خوب شناخته‌اند و خودشان عنصری از مقاومت هستند، نه تنها در عرصه هنر بلکه در جانبازی‌های دفاع مقدس و انقلاب حضور داشتند و دارند و به همه شما افتخار می‌کنیم. 

نقدی با اشاره به پیشنهاد ارائه شده برای تشکیل اتحادیه‌ای به منظور گردهمایی هنرمندان عرصه مقاومت اذعان داشت: این اتحادیه برای پیوند قوی‌تر با هنرمندان مقاومت مؤثر است و تلاش داریم هر چه زودتر این خواسته هنرمندان محقق شود. 

این مسئول عنوان کرد: جشنواره فیلم مقاومت‌ روزبه‌روز درخشان‌تر پیش می‌رود و لازم است تا موقعیت مکانی و جایگاه خاصی را برای آن پیش‌بینی کنیم.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول