اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

برداشت 9 هزار تن حبوبات از مزارع چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برداشت 9 هزار تن حبوبات از سطح مزارع این استان خبر داد.

برداشت 9 هزار تن حبوبات از مزارع چهارمحال و بختیاری

محمدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی در این استان، محصول حبوبات استان از مرغوبیت خوبی برخوردار است.

وی افزود: در سال زراعی جاری 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیرکشت انواع حبوبات آبی شامل، لوبیا، عدس، نخود و ماش رفت که پیش‌بینی می‌شود 9 هزار تن حبوبات از سطح مزارع این استان برداشت می‌شود.

منصوری اضافه کرد: بیشترین سطح زیر کشت حبوبات آبی را کشاورزان شهرستان لردگان به خود اختصاص دادند و کمترین سطح را شهرستان کیار به خود اختصاص داده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به کشت زعفران در این استان، گفت: 150 کیلوگرم کلاله زعفران در 50 هکتار زمین در این استان کشت شده است که به طور میانگین 3.18 کیلوگرم در هکتار زعفران برداشت می‎شود.

وی مرغوب‎ترین نوع زعفران را زعفران زاگرس عنوان کرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان رویشگاه اولیه زعفران وحشی محسوب می‌شود.

منصوری از برداشت 2 هزار تن پیاز در سطح این استان خبر داد و افزود: پیش‎بینی می‌شود با پایان برداشت پیاز از مزارع این استان 2 هزار و 100 تن پیاز برداشت شود.

وی با اشاره به جایگاه کشاورزی در اقتصاد ملی، گفت: بخش کشاورزی را باید با ساز و کارهای خودش حمایت و پشتیبانی کرد نه با پرداخت یارانه‌ای که زمانی هست، زمانی نیست و نمی‌تواند و نباید هم به‌صورت مستمر و دایم باشد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول