اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انتشارات مؤسسه ولاء منتظر

کتاب «دین و سینما، گزاره‌های اعتقادی» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «دین و سینما؛ گزاره‌های اعتقادی» به همت انتشارات مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر و با هدف بررسی مسائل اعتقادی در عرصه سینما منتشر شد.

کتاب «دین و سینما، گزاره‌های اعتقادی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سینما یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی و تبلیغی است که امروز در جهان برای بسیاری از اهداف سیاسی و فرهنگی از آن استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مباحثی که در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری بحث و بررسی می‌شود، حوزه مسائل مرتبط با دین و گزاره‌های اعتقادی است. بحث‌های دینی به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که بررسی و تبیین هر بخش در علمی از علوم دینی قرار می‌گیرد.

کتاب «دین و سینما؛ گزاره‌های اعتقادی» که به بررسی و تحلیل بیش از 300 فیلم هالیوودی می‌پردازد به قلم حجت‌الاسلام امین خندقی در قالب 9 فصل با عناوین دین، دین در قالب سینما، خدا و الهه‌های دروغین سینما، پیامبران و معصومین(ع)، خلقت و قوانین هستی، معاد، موجودات مجرد، شیطان و خرافات تنظیم شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری بحث و بررسی می‌شود، حوزه مسائل مرتبط با دین است. بحث‌های دینی به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که بررسی و تبیین هر بخش در علمی از علوم دینی قرار می‌گیرد. تمام مباحث دینی در جای خود اهمیت دارد و مطالعه و درک آن بخشی از کنش‌های انسانی را پوشش می‌دهد اما می‌توان مباحث اعتقادی و علم کلام را از دیگر علوم با اهمیت‌تر دانست.

در این کتاب ابتدا بحث مختصری درباره دین و مسائل مرتبط با آن ذکر می‌شود و پس از آن، موضوعات کلامی نهفته در فیلم‌ها به صورت دسته‌بندی توصیف و تحلیل می‌شوند. در هر بخش اطلاعات مختصری درباره بحث کلامی نیز بیان می‌شود تا صحت و نادرستی مضمون فیلم‌ها روشن شود.

لازم به ذکر است کتاب «دین و سینما؛ گزاره‌های اعتقادی» در 340 صفحه و شمارگان 2 هزار جلد به چاپ رسیده و با قیمت 9 هزار و 500 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول