اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه پیشگیری بیماری‌های دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور:

بیماری‌های قلبی عروقی نخستین علت مرگ در دنیا هستند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: بیماری‌های قلبی عروقی نخستین علت مرگ در دنیا هستند و پیش‌بینی می‌شود همچنان در این رتبه باقی بماند.

بیماری‌های قلبی عروقی نخستین علت مرگ در دنیا هستند

محمد آذینی ظهر امروز و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: شعار روز جهانی قلب قلبی سالم، خانه‌ای سالم و دنیایی سالم با تاکید بر سلامت قلب زنان و کودکان است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: این شعار خانوادگی به یک تعامل جهانی واقعی می‌انجامد که با هر اقدام فرد تشدید می‌شود و اهمیتی ندارد که این فرد در کجای دنیا زندگی می‌کند.

وی بیان داشت: بیماری‌های قلبی عروقی نخستین علت مرگ در دنیا هستند و پیش‌بینی می‌شود همچنان در این رتبه باقی بماند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: طبق پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت 17.5 میلیون نفر به‌ علت بیماری قلبی عروقی در سال 2005 فوت کردند که 30 درصد مرگ‌های جهانی را شامل می‌شود.

آذینی اظهار داشت: همه فکر می‌کنند بیماری قلبی عروقی بیماری سالمندان و مردان است در حالی که بیماری قلبی عروقی در زنان به اندازه مردان خطر ایجاد می‌کند و کودکان نیز به‌طور خاص در معرض خطر هستند، زیرا در مورد کنترل محیط خود و انتخاب شیوه‌های زندگی برای قلب سالم تصمیم گیرنده نیستند.

وی با اشاره به هدف این نامگذاری بیان کرد: تشویق گروه‌های هدف و قادرسازی آنها برای اقدام در راستای سلامت قلب، جلب آگاهی همگانی به روز جهانی قلب از طریق رسانه‌ها، قادرسازی اعضاء برای تامین دسترسی به رسانه‌های همگانی در سطح ملی است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشکده بیان کرد: عواملی که سبب بیماری قلبی و سکته مغزی می‌شوند شامل فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، قند خون بالا، مصرف سیگار، مصرف کم میوه و سبزی، اضافه وزن، چاقی و کم‌تحرکی هستند.

آذینی با اشاره به راهبردهای پیشگیری این بیماری عنوان کرد: برگزاری غربالگری‌های سلامتی، پیاده‌روی سازماندهی شده، برگزاری برنامه‌های دو و آمادگی جسمانی، برگزاری گفتگوهای عمومی در مورد قلب، داستان‌ها و تجربیات واقعی از افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی و نحوه درمان و کنترل آن، نمایش‌های روی صحنه، برگزاری نشست‌های علمی، نمایشگاه، کنسرت، کارناوال و مسابقات ورزشی است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول