اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان خبر داد

اتصال کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به شبکه ملی پیام مشرق

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: تمام کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در سال 91 به شبکه ملی پیام مشرق متصل شده‌اند و اعضاء و مسئولان می‌توانند از منابع آنلاین و دستاوردهای دیگر این شبکه استفاده کنند.

اتصال کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به شبکه ملی پیام مشرق

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با اتصال به این شبکه ملی، تمامی اعضاء می‌توانند از امکانات این شبکه مانند ایجاد فهرست کشوری برای اطلاع از کتاب‌های مورد نیاز اعضاء، ارسال درخواست عضویت از منزل و جستجوی منابع مورد نیاز استفاده کنند.

وی افزود: رزرو کتاب‌های مورد نیاز و اطلاع از عملکرد کتابخانه‌های شهرستان‌ها از جمله مزایای عمده‌ این نرم‌افزار است ضمن اینکه با راه‌اندازی این شبکه اعضای کتابخانه‌های عمومی هر شهر و استان عضو تمام کتابخانه‌های کشور محسوب شده و  می‌توانند از امکانات تمام آنها استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان در ادامه با اشاره به رشد شاخص‌های کتابخوانی در اصفهان نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: تا آبان ماه سال 1388 تعداد 155 باب کتابخانه در استان اصفهان داشتیم که اکنون به 265 عدد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در طی همین مدت تعداد اعضای کتابخانه‌ها سه برابر شده است و از 70 هزار نفر به 210 هزار نفر رسیده است.

یاوری با اشاره به اینکه یک میلیون و 610 نسخه کتاب در سال 88 در کتابخانه‌های استان اصفهان وجود داشته است، گفت: اکنون این تعداد به 2 میلیون و 400 هزار نسخه رسیده ضمن اینکه تعداد رایانه‌ها از 344 دستگاه به 768 و تعداد صندلی‌های مطالعه نیز از 9 هزار و 930 عدد به 14 هزار و 467 افزایش یافته است.

وی درباره زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان نیز اظهار کرد: زیربنای کل کتابخانه‌های اصفهان 85 هزار مترمربع در سال 88 بوده که اکنون به 120 هزار مترمربع رسیده است و در حالی که در همین سال از 800 مصوبه انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی تنها 480 عدد اجرایی شده بود، تعداد مصوبه‌های اجرایی در سال 90 به یک هزار و 528 از تعداد کلِ یک هزار و 959 مصوبه رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تاکید کرد: بدین ترتیب اصفهان توانست رتبه نخست بیشترین تعداد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی، بیشترین تعداد کتابخانه‌های عمومی در کل کشور، رتبه نخست بالاترین میزان فضای کتابخانه‌ای، بیشترین تعداد نسخه کتاب، رتبه دوم رایانه و صندلی مطالعه را در کل کشور به دست آورد.

وی اضافه کرد: مجهز شدن کتابخانه‌ها به امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی، تشکیل کارگروه علمی با حضور اساتید دانشگاه، رشد سه برابری اعضای کتابخانه‌های عمومی، رشد دو برابری کتابخانه‌های روستایی از 23 به 46 باب، انعقاد تفاهم‌نامه با بیش از 60 دستگاه و ارگان استان اصفهان از دیگر فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان در راستای افزایش فرهنگ مطالعاتی جامعه است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول