اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته گردشگری

پروژه مرمت آس‌بادهای خوانشرف نهبندان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: پروژه مرمت و احیای آس‌بادهای روستای خوانشرف نهبندان به مناسبت هفته گردشگری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پروژه مرمت آس‌بادهای خوانشرف نهبندان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در آیین افتتاح طرح مرمت و احیای آس‌بادهای روستای خوانشرف نهبندان اظهار کرد: آس‌بادهای روستای خوانشرف نهبندان به عنوان مهم‌ترین و چشمگیرترین تاسیسات سنتی این شهرستان به شمار می‌روند.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه مرمت و احیای آس‌بادهای خوانشرف از سال 88 آغاز شده است، تصریح کرد: اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

وی ادامه داد: آس‌بادهای روستای خوانشرف نهبندان هم‌اکنون توانایی تولید 600 کیلوگرم آرد را در شبانه‌روز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: شهرستان نهبندان در خراسان جنوبی بیشترین آس‌بادها را به خود اختصاص داده است.

رضایی اظهار کرد: به دلیل گسترش دامنه بادهای 120 روزه سیستان مردم این خطه از میهن پهناور ایران اسلامی با ابتکار و خلاقیت خود از این امتیاز ویژه استفاده کرده و آس‌بادهایی را احداث کردند که این امر نشان از خلاقیت و ابتکار مردمان این سرزمین در استفاده از انرژی‌های طبیعی دارد.

وی یادآور شد:  پرونده ثبت جهانی آس‌بادها به طور مشترک با استان‌های همجوار که دارای این سازه بادی هستند، با محوریت شهرستان نهبندان در حال تهیه است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از برپایی و گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی طبیعت‌گردی، گردشگری و تجهیزات سفر طبیعت‌گردی در هفته گردشگری در بیرجند خبر داد.

وی گفت: عکس‌هایی از طبیعت خراسان جنوبی با تاکید بر کویر استان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته ‌شده است.

رضایی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند با حضور در این نمایشگاه در ارتباط با مناطق زیبا و دیدنی این استان آگاهی لازم را کسب کنند، تصریح کرد: همچنین علاقمندان با دریافت آموزش‌های لازم در ارتباط با تجهیزات طبیعت‌گردی و نحوه استفاده از آنها آشنایی کامل پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 25 عدد تابلوی عکس طبیعت‌گردی استان با تاکید بر کویر متعلق به سید احمد رونقی هنرمند و طبیعت‌گرد استان و 25 تابلوی عکس از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خراسان جنوبی متعلق به سایر هنرمندان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: پخش فیلم مستند از طبیعت استان از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

رضایی افزود: این نمایشگاه که به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری برپا شده تا 12 مهر‌ماه در گالری شهرداری بیرجند واقع در میدان ابوذر پذیرای علاقمندان به طبیعت است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول