اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور کردستان:

اولین گروه همیاران پلیس امسال گواهینامه رانندگی دریافت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور کردستان از دریافت گواهینامه رانندگی اولین گروه همیاران پلیس در سال‌جاری خبر داد و گفت: با حضور این افراد به عنوان الگوهایی در زمینه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، تصادفات کاهش خواهد یافت.

اولین گروه همیاران پلیس امسال گواهینامه رانندگی دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعارف قادرزاده پیش از ظهر امروز در همایش همیاران پلیس و فرهنگیاران ترافیک که در مدرسه ابتدایی شاهد پسران سنندج برگزار شد اظهار کرد: این مراسم‌ها با هدف ارائه گزارش اقدامات انجام شده در طول سال و جلب مشارکت مردمی برای تامین امنیت برگزار می‌شود.

وی "سرمایه اجتماعی احساس اقتدار ماست" را شعار امسال هفته نیروی انتظامی ذکر کرد و بیان داشت: مردم بیشترین نقش را در ایجاد امنیت دارند و بدون مشارکت عمومی امنیت پایدار در کشور ایجاد نخواهد شد.

به گفته رئیس پلیس راهور کردستان، طرح همیاران پلیس از سال 84 در سراسر کشور و با همکاری و مشارکت وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف جاری و روزانه این طرح حضور همیاران پلیس در خانواده‌ها برای قانونمند کردن اولیا و دیگر اعضای خانواده‌ است.

رئیس پلیس راهور کردستان ادامه داد: قرارگیری کودکان و نوجوانان مقابل والدینشان یکی از دغدغه‌های مطرح در زمان آغاز این طرح بود که خوشبختانه با گذشت هفت سال، ادب و متانت فرزندان ایرانی به همگان ثابت شد و همیاران پلیس به خوبی انجام وظیفه کردند.

قادرزاده یکی دیگر از اهداف اجرای طرح همیاران پلیس را نهادینه کردن قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی در دانش‌آموزان ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: گروه اول همیاران پلیس امسال با گرفتن گواهی‌نامه به عنوان راننده وارد جامعه شدند؛ افرادی که چند سالی است با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنایی پیدا کرد‌ه‌اند.

وی به کاهش تعداد تصادفات در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: برای هفتمین سال متوالی شاهد کاهش میزان تصادفات دوران شهری در استان کردستان هستیم.

رئیس پلیس راهور کردستان نهادینه کردن فرهنگ در جامعه را مستلزم ارائه آموزش خواند و تصریح کرد: طرح فرهنگیاران ترافیک از سال 88 با مشارکت وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور برای ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی آغاز شد.

قادرزاده ادامه داد: از آنجا که کلام و سخنان معلمان تاثیرگذاری بیشتری بر دانش‌آموزان دارد ارائه مطالبی در رابطه با قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی این افراد موجب نهادینه شدن این قوانین و برقراری نظم انضباط بیشتر در جامعه می‌شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم حکم 31 نفر از فرهنگیاران استان کردستان صادر و به این افراد تحویل داده شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول