اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل بهزیستی کردستان:

جای انجمن‌های مدافع حقوق سالمندان در کردستان خالی است

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی کردستان با اشاره به فعالیت تاثیرگذار انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه، گفت: جای انجمن‌های مدافع حقوق سالمندان در کردستان خالی است.

جای انجمن‌های مدافع حقوق سالمندان در کردستان خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا حشمتی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به شعار زندگی سالم و طول عمر بیشتر اظهار کرد: تنها افزایش طول عمر سالمندان نباید ملاک باشد بلکه باید کیفیت زندگی این قشر مدّنظر قرار داده شود.

وی با اشاره به رشد چهار برابری جمعیت سالمندان در سه دهه آینده در ایران تصریح کرد: امکانات موجود در کشور پاسخگویی نیاز سالمندان در حال حاضر نیست و باید برنامه‌ریزی اصولی در راستای افزایش هرم سنی جمعیت در کشور صورت گیرد.

وی افزود: یک درصد قوانین کشور در راستای مسائل و حقوق سالمندی است که با توجه به مواجه شدن کشور در سه دهه آینده با پدیده سالمندی باید تدابیر بهتر و مطلوب‌تری از سوی دولت‌مردان اتخاذ شود.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی کردستان با بیان اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما مسلمان‌ها بر تکریم سالمندان بسیار تاکید شده است، گفت: سالمندان ماهیت و هویت نسل امروز هستند که تکریم آنها از وظایف نسل جوان است.

حشمتی عنوان کرد: با صنعتی شدن و تکنولوژی‌های صورت گرفته و بسیاری دیگر از تغییرات آموزه‌های فرهنگی دستخوش تحولاتی شده و اکنون مردم بیشتر تمایل به سپردن سالمندان خود به مراکز نگهداری شبانه‌روزی هستند.

وی یادآور شد: رسالت و سیاست سازمان بهزیستی گسترش مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان نیست بلکه به دنبال ارائه خدمات در منازل دارای سالمند است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای پرچرب و آماده یکی دیگر از عادت‌ها و فرهنگ تغذیه نامناسب مردم ماست که عوارض بسیاری را در سال‌های آینده ایجاد خواهد کرد.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی کردستان ادامه داد: اگر روش تغذیه به صورت امروزی استمرار یابد در آینده شاهد سالمندانی با انواع بیماری‌ها از جمله قلبی و عروقی، فشار خون و پوکی استخوان خواهیم بود.

حشمتی بر آموزش شیوه زندگی سالم و تغذیه مناسب در مدارس تاکید کرد و افزود: کودکان را باید از زمان کودکی با شیوه‌های مناسب تغذیه و زندگی سالم آشنا کنیم تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی اظهار داشت: در استان کردستان سازمان‌های مردم‌نهاد بسیاری در حوزه‌هایی مانند حمایت از معلولان، کودکان بی‌سرپرست و غیره فعالیت دارند که تاثیرات مناسبی در حل و فصل مشکلات این افراد در جامعه داشته‌اند.

وی بیان داشت: ایجاد و راه‌اندازی سازمان حمایت از سالمندان یکی از ضرورت‌های مهم در استان است که باید به آن توجه شود و خود سالمندان هم باید با همت و پشتکار فراوان شروع به اقدام در این زمینه کنند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی کردستان در پایان از استاندار کردستان خواست شورای حمایت از سالمندان را که در بیشتر استان‌های کشور تشکیل شده در کردستان هم تشکیل دهند تا برنامه‌ریزی‌های مورد نظر در حوزه حمایت از سالمندان استان نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول