اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پذیرش کمیته امداد کردستان خبر داد

حمایت کمیته امداد از 44 درصد از سالمندان کردستانی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی کردستان از حمایت این نهاد مقدس از 44 درصد از سالمندان بالای 60 سال در این استان خبر داد.

حمایت کمیته امداد از 44 درصد از سالمندان کردستانی

نوروز قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: حوزه پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب 34 سرفصل مختلف به افراد نیازمند مددجو و غیر مددجو خدمات ارائه می‌کند.

به گفته وی، در حال حاضر 36 نفر شامل 11 نفر پذیرش، 20 نفر مددکار و شش کارشناس میز خدمت در کل استان در این حوزه خدمت می‌کنند.

وی راه‌اندازی و توسعه مددکار محوری را از اولویت‌های این حوزه در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل کمبود نیرو هر سه هزار پرونده مددجویی توسط یک نفر بررسی می‌شود که نسبت به استاندارد تعریف شده زیاد است.

رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: 17 هزار و 492 خانوار فوت سرپرست، 7 ‌هزار و 461 زن مطلقه و 6 هزار و 805 خانوار بیمار سرپرست از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

به گفته قادری، 121 خانوار متارکه، 588 خانوار به دلیل معلولیت سرپرست و 266 خانوار کردستانی به دلیل زندانی بودن سرپرستشان نیز زیر پوشش این نهاد مقدس بوده و خدمات مختلف دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: 444 خانوار متواری و یا مفقود سرپرست، 25 خانوار سرپرست سرباز، 43 خانوار بدسرپرست و 394 خانوار سایر نیز از دیگر جامعه هدف زیرپوشش این نهاد مقدس در سطح استان هستند.

به گفته رئیس اداره پذیرش و مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، 20 هزار و 811 خانوار بالای 60 سال نیز در قالب طرح شهید رجایی از خدمات این نهاد مقدس در سطح استان بهره‌مند هستند.

قادری خاطرنشان کرد: در مجموع تا پایان سال گذشته 10 هزار و 709 خانوار مددجوی روستایی، 21 هزار و 195 خانوار مددجوی شهری و 31 هزار و 530 خانوار نیز در قالب طرح شهید رجایی و مددجویی از خدمات این نهاد در سطح استان بهره‌مند بوده‌اند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول