اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان ابن سینا مشهد هشدار داد

خطر بروز بیماری‌های قلبی در افراد خجالتی

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان ابن سینای مشهد گفت: خصوصیت اخلاقی مانند خجالتی‌بودن سبب روز بیماری‌های قلبی در افراد می‌شود.

خطر بروز بیماری‌های قلبی در افراد خجالتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه محرری ظهر امروز در نشست خبری روز قلب و سالمند که در مرکز بهداشت استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خصوصیاتی مانند تحریک‌پذیری، پرخاشگری و رقابت‌گری که در اصطلاح به آنها تیپ شخصیتی A گفته می‌شود شانس ابتلای بیشتری به بیماری‌های قلبی دارند.

وی با اشاره به اینکه بالابودن علائم اضطرابی خطر بروز سکته قلبی ناگهانی را بالا می‌برد، تصریح کرد: به جز عارضه سکته قلبی اختلالات اضطرابی، خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر قلبی را بین دو تا پنج برابر افزایش می‌دهد.

رئیس بیمارستان ابن سینا در این راستا ادامه داد: بین پنج تا 10 درصد از افرادی که جزو بیماران قلبی سرپایی به حساب می‌آیند دارای مشکلات اضطرابی هستند و بین 10 تا 15 درصد این افراد دچار اختلالات افسردگی و خلقی هستند.

محرری، کم‌کردن خصومت در روابط را یکی از راهکارهای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی دانست و تاکید کرد: هر چه خصومت در ارتباطات بین فردی و اجتماعی افراد پایین‌تر باشد افراد زندگی راحت‌تری و کم‌خطرتری را پشت سر خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه ترس و هیجانات شدید امکان ایجاد اسپاسم کرنر را به همراه دارد، ادامه داد: مواردی مانند فوت همسر، طلاق، پرخاشگری، درگیری فیزیکی و مقوله‌های از این قبیل از دسته عواملی هستند که ممکن است ترس و یا هیجانات شدید را در افراد به وجود بیاورند.

رئیس بیمارستان ابن سینا با اشاره به تاثیرات استرس در بروز بیماری‌های قلبی تاکید کرد: قلب در افرادی که دچار استرس مرمن هستند مانند اتومبیلی کار می‌کند که در حال حمل بار است و از این جهت فرآیندی را ایجاد می‌کند که به سلول‌های قلبی آسیب می‌رساند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول