اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:

پلیس از پژوهش‌های دانشگاهیان بهره می‌گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پلیس از پژوهش‌ها و نتایج تحقیقات در دانشگاه‌های این استان بهره می‌گیرد.

پلیس از پژوهش‌های دانشگاهیان بهره می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علیرضا عادلی در جمع دانشجویان جدیدالورود دختر دانشگاه یاسوج با تبریک هفته ناجا اظهار کرد: جامعه بدون امنیت در هیچ مسیری قادر به حرکت کردن رو به جلو نیست و همه ما در برقراری امنیت نقش و سهم داریم.

فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بدون شک نقش دانشگاهیان و دانشجویان در برقراری امنیت در جامعه بسیار پر رنگ است و پلیس از این ظرفیت‌ها آگاه بوده و تلاش خواهد کرد که روز به روز ارتباط خود را با مجموعه دانشگاه بیشتر کند.

وی، بهره‌گیری از پژوهش‌های علمی را در دستور کار پلیس دانست و گفت: به منظور کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی آماده‌ایم تا از نظرات، تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهیان استفاده کنیم.

رئیس پلیس کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امنیت پایدار در جامعه با تلاش یک دستگاه و یا یک بخش‌نامه محقق نمی‌شود بلکه باید آحاد جامعه خود را در حفظ و ایجاد امنیت سهیم بدانند و برای این دو مهم تلاش کنند.

 

* پایان‌نامه‌های دانشگاه یاسوج روی مشکلات استان متمرکز شده‌اند

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: کاربردی شدن علم از مهم‌ترین کارهایی است که جامعه دانشگاهی و همه صنایع و بخش‌های مختلف جامعه باید برای آن تلاش کنند.

اردوان ارژنگ با بیان اینکه در طول سال در دانشگاه یاسوج از 300 پایان‌نامه دانشجویی دفاع می‌شود، گفت: محور و رویکرد در این پایان‌نامه‌ها این بوده که خروجی آن‌ها به یکی از دردهای استان کهگیلویه و بویراحمد بخورد و گرهی از مشکلات این استان را باز کند.

وی دانشگاه یاسوج را آماده افزایش سطح تعاملات خود با بخش‌های بیرونی دانست و تاکید کرد: در همه بخش‌ها از جمله صنعت لازم است نیازها و اولویت‌ها اعلام شود و صنایع مختلف از تحقیقات و ایده‌های علمی استقبال کنند.

ارژنگ، رشد سه برابری اعضای هیئت علمی، توسعه کمی و کیفی رشته‌های مقطع ارشد و دکتری و همچنین افزایش پذیرش دانشجو در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را از اهداف مدیریتی خود دانست که در طول این چند سال محقق شده است.

 

* دانشجو باید کسب علم و اخلاق را همزمان دنبال کند

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشن، دانشجویان را آینده‌سازان این کشور خواند و اظهار کرد: اگر دانشجو و دانشگاه در ریل صحیح بود باید به آینده جامعه و سعادت و توسعه آن امید داشت در غیر این‌صورت جامعه‌ای که در آن دانشگاه مبدا تحول و اصلاح نیست، پیشرفتی نخواهد داشت.

غلام‌محمد زارعی متذکر شد: کسب علم و اخلاق دو بال پرواز یک دانشجو هستند که باید در طول تحصیل خود همواره به دنبال آن‌ها باشد و البته مسئولان دانشگاهی نیز باید این بستر را در دانشگاه‌ها فراهم کنند.

وی، برقراری تعامل میان همه سطوح جامعه را از وظایف و رسالت‌های دانشگاه دانست و اذعان داشت: هر گاه در میان جامعه دانشگاهی، بدنه جامعه و مسئولان تعامل و انسجام بیشتری بود، امید به پیشرفت آن جامعه به مراتب بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول