اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز:

برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز پاسخگوی نیازهای مخاطبان دانشگاهی است

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز پاسخگوی نیازهای مخاطبان دانشگاهی است و توانسته نظر اهالی فرهنگ و خانواده‌ها را به خود جلب کند.

برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز پاسخگوی نیازهای مخاطبان دانشگاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، محمود چمنی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت فرهنگ مطالعه در تبریز و کتابخانه‌های تبریز گفت: تحقق سند چشم‌انداز توسعه در زمینه اهداف کتابخانه‌ها را با هماهنگی نهادهای فرهنگی استان دنبال می‌کنیم و با وجود اساتید قدیمی و فرهنگ‌دوست استان در انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی تبریز،‌ رسیدن به اهداف مورد نظر در سال 1404 به دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به موضوع نیم درصد دریافتی از شهرداری‌ها گفت: با وجود اینکه تعامل خوبی بین انجمن و شهرداری تبریز وجود دارد اما این موضوع در کلانشهرهای کشور با مشکل همراه است و ضمن بازنگری بر طرح موجود، مقررات، وضعیت و ضوابط به گونه‌ای شود تا دریافت نیم درصد از شهرداری‌ها تسهیل شده تا مدیران این بخش از فرهنگ کشور، بدون داشتن دغدغه در خدمت مخاطبان و دوستداران کتاب و کتابخوانی باشند.

چمنی با مهم معرفی کردن فرهنگ مطالعه در جوامع به برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به مسائل این چنینی را نباید صرف هزینه دانست بلکه این امر سرمایه‌گذاری است.

وی با معرفی نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایشگاه بعد از نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به چنین جایگاهی که این رویداد دارد اغلب مسئولان مانند نماینده ولی‌فقیه در استان و شخص استاندار از برگزاری آن حمایت می‌کنند که نتیجه آن برگزاری بدون وقفه نمایشگاه کتاب طی چند سال اخیر است.

فرماندار تبریز ضمن اشاره به وجود دانشگاه‌های معتبر در تبریز و اینکه این کلانشهر جزو قطب‌های دانشگاهی کشور است، تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب نه تنها پاسخگوی نیاز مخاطبان دانشگاهی است بلکه توانسته است نظر اهالی فرهنگ و خانواده‌ها را نیز به خود جلب کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم روند پاسخگویی به نیاز مخاطبان کتاب در استان تکمیل شود باید در هر استان یک نمایشگاه دائمی کتاب وجود داشته باشد تا بتوانیم در آن محل به تازه‌های نشر کشور دسترسی داشته باشیم.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هشتم تا چهاردهم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر گشایش یافته و یک‌هزار ناشر با 110 هزار عنوان کتاب در آن حضور دارند.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول