اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

بهزیستی اصفهان به بیش از 8 هزار سالمند خدمات ارائه می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: اداره کل بهزیستی اصفهان در همه حوزه‌ها به بیش از 8 هزار سالمند خدمات ارائه می‌دهد.

بهزیستی اصفهان به بیش از 8 هزار سالمند خدمات ارائه می‌دهد

محمود محمدزاده در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی سالمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان بیش از 400 هزار نفر سالمند دارد که از خدمات مستقیم اجتماعی، فرهنگی، حمایتی و توان‌بخشی استفاده می‌کنند.

این مسئول افزود: سازمان بهزیستی دبیر شورای سالمندان است که استاندار هم ریاست این شورا را بر عهده دارد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: بهزیستی در بخش توان‌بخشی مراقبت در منزل دارد که به سالمندان خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در راستای حفظ کرامت سالمندان، بهزیستی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و سازمان میراث فرهنگی هماهنگ کرده که بخشی از صندلی‌های اتوبوس‌ها به سالمندان اختصاص و نیز با سازمان گردشگری هماهنگ کرده که بازدید از آثار تاریخی با کارت کرامت امکان‌پذیر شود.

محمدزاده از مشاوره به سالمندان در باغ تجربه خبر داد و گفت: سالمندان نباید خانه‌نشین شوند بلکه لازم است از خانه بیرون بیایند و لازمه این بیرون‌آمدن سالمند در گرو فراهم‌کردن شرایط و امکانات توسط شهرداری و شورای شهر است.

این مسئول از ساخت 30 مرکز توان‌بخشی سالمندان و مراقبتی و نگهداری از سالمندان در سطح استان اصفهان خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: در راستای جلوگیری از بیماری افسردگی سالمندان از مراکز خیریه و نیز خود سالمندان تقاضا شده است که شرکت‌های تعاونی را به پشتیبانی بهزیستی راه‌اندازی کنند.

وی اضافه کرد: با ایجاد شرکت‌های تعاونی هم درآمد برای سالمندان ایجاد می‌شود و هم اینکه از افسردگی آنها با کار گروهی جلوگیری می‌شود.

محمدزاده تاکید کرد: پیرها کرامت لازم دارند و این احترام جوانان به سالمندان و پیرها بسیار در کاهش بیماری‌ها موثر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بهزیستی استان اصفهان به 8 هزار سالمند خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در مورد انجمن و مجمع سالمندان متذکر شد: این مجمع تشکل سالمندان زیر نظر بهزیستی هستند که هدف اصلی تشکل آنها معطوف‌کردن نظر مسئولان برای حمایت از قشر سالمند است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول