اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد

آغاز برداشت برنج از شالیزارهای مرودشت

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: برداشت محصول برنج در بخش کامفیروز این شهرستان آغاز شده است.

آغاز برداشت برنج از شالیزارهای مرودشت

علی حسین رضایی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرودشت اظهار داشت: برداشت محصول برنج در بخش کامفیروز از توابع این شهرستان آغاز شده است و به تدریج طی روزهای آینده در دیگر نقاط نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: 130 کمباین ویژه برداشت شلتوک برنج در مرودشت وجود دارد که برداشت این محصول را به صورت مکانیزه انجام می‌دهد.

رضایی‌نیا اضافه کرد: 2 هزار و 400 هکتار از اراضی این شهرستان امسال زیر کشت این محصول رفته و یک‌هزار و 500 هکتار از این اراضی نیز به صورت مکانیزه در مرودشت کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: مزیت‌های بسیاری در کشت مکانیزه در کاشت برنج وجود دارد که این محصول را اقتصادی‌تر می‌کند و هزینه‌های کشاورزان را پایین می‌آورد.

وی ادامه داد: در کاشت مکانیزه محصول برنج به جای اینکه نشای برنج در خزانه زمین کشت شود و زمین را اشغال کند، در بانک نشا و در سینی‌های ویژه‌ای در مکان‌های بسته کاشت شده و پس از سبز شدن به زمین انتقال داده می‌شود.

این مقام مسئول افزود: از دیگر مزیت‌های کاشت مکانیزه برنج صرفه‌جویی در آب، کارگر و زمان و جلوگیری از رشد علف‌های هرز است و در زمین‌هایی که زیر کشت گندم است احتیاجی به برداشت گندم برای کاشت خزانه برنج وجود ندارد.

رضایی‌نیا تصریح کرد: با تلاش کشاورزان زحمتکش مرودشتی تاکنون بالغ بر 120 هزار تن شلتوک برنج در سال جاری برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته افزایشی در حدود 10 درصد داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 30 درصد برنج استان فارس در کامفیروز مرودشت تولید می‌شود و از ارقام لنجانی و چمپای محلی است و برنج محلی کامفیروزی خواهان بی‌شماری به ویژه در جنوب کشور دارد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول