اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس کل بازرسی کشور صورت گرفت

آغاز فعالیت نخستین همایش قانون برنامه پنجم توسعه در زاهدان

خبرگزاری فارس: نخستین همایش تبیین احکام قانون برنامه پنجم توسعه کشور با حضور رئیس کل بازرسی کشور در زاهدان آغاز به کار کرد.

آغاز فعالیت نخستین همایش قانون برنامه پنجم توسعه در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مدیرکل نظارت و بازرسی سیستان‌وبلوچستان صبح امروز در افتتاحیه این همایش در سالن خاتم استانداری اظهار داشت: اداره کل بازرسی سیستان‌وبلوچستان نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف را برعهده داشته و با هرگونه تخلف برخورد می‌کند.

محمدرضا میرزاده افزود: ساخت و سازهای غیرقانونی در استان سبب هدر رفت بیت‌المال شده و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی را تاخیر انداخته است.

مدیرکل نظارت و بازرسی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: نبود نظارت بر اجرای پروژه‌ها و عملکرد ادارات از سوی مدیران یکی از ضعف‌های بزرگ منطقه است.

میرزاده گفت: دستگاه‌های اجرایی کمتر با مشاوران ارتباط دارند و این سبب شده بعضی از فعالیت‌ها آنطور که باید کارشناسی شده نباشد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش تبیین احکام قانون برنامه پنجم توسعه برای مدیران است.

مدیرکل نظارت و بازرسی سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: تعدادی از مدیران هنوز از قانون و تکالیف آن آگاهی کافی ندارند.

میرزاده افزود: در سیستان‌وبلوچستان اقدام خاص و موثری در مورد تنظیم و تطبیق کارها بر اساس قانون برنامه‌ پنجم توسعه انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 220 آیین‌نامه، دستور عمل و .. در قانون آمده است که بخش اعظم و 90 درصد احکام در حوزه فعالیت وزارتخانه‌ها، هئیت دولت و سازمان‌های ملی است، گفت: 10 درصد از احکام قانون برنامه پنجم توسعه در استان‌ها قابلیت اجرا دارد.

مدیرکل نظارت و بازرسی سیستان‌وبلوچستان گفت: برای اینکه در اداره کل بازرسی بتوانیم موتور محرکه‌ای برای ادارات و دستگاه‌ها باشیم و برای رسیدن به برنامه‌های اجرایی‌کردن 10 درصد احکام قانون برنامه پنجم توسعه، این همایش را از دو ماهه گذشته پیش‌بینی کرده و هماهنگی‌های لازم را با ادارات مربوطه انجام دادیم.

میرزاده بیان داشت: تعداد 9 کارگروه تخصصی بر اساس 9 فصل قانون برنامه پنجم تهیه شده و اساتید و کارشناسان از تهران احکام قانون برنامه پنجم را برای مدیران تبیین می‌کنند.

همایش یک روزه تبیین احکام قانون برنامه پنجم توسعه با همکاری استانداری و دانشگاه سیستان‌وبلوچستان در سالن خاتم استانداری در حال برگزاری است و تا عصر امروز ادامه دارد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول