اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

بازگشت موتورسیکلت‌های توقیفی فاقد سند مشکل قانونی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: بازگشت موتورسیکلت‌های توقیفی فاقد سند به چرخه ترافیک استان مشکل قانونی دارد.

بازگشت موتورسیکلت‌های توقیفی فاقد سند مشکل قانونی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان،  احمد فاضلیان در جلسه کمیته حقوقی قضایی که با مسئولان انتظامی استان برگزار شد اظهار داشت: موتورسیکلت‌های توقیفی که فاقد سند قانونی هستند و نقص فنی دارند نباید دوباره به چرخه ترافیک استان بازگردند.

وی با تاکید بر ساماندهی پارکینگ‌ها افزود: اگر هنگام حمل خودرو با جرثقیل صاحب آن سر برسد ماموران موظف هستند با چک کردن مدارک، از انتقال خودروی وی به پارکینگ خودداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه سرنوشت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به هم گره خورده است خاطر نشان کرد: کیفیت و کمیت کار این دو نهاد بر روی هم تاثیر دارد و باید با همکاری یکدیگر در پیشبرد اهداف تعیین شده گام بردارند.

این مسئول بر برخورد به دور از تعصب با متخلفان تاکید کرد و گفت: با متخلفان در هر جایگاه و مقامی باشند بدون کوچک‌ترین مسامحه‌ای برخورد می‌کنیم.

فاضلیان با بیان اینکه هیچ بهانه و توجیهی برای نادیده گرفتن تخلف افراد خاطی، پذیرفتنی نیست افزود: نگاه ما نگاه حمایتی است، اما اگر جایی حقوق مردم رعایت نشود یا افراد فراتر از وظایف قانونی خود عمل کنند با آنان برخورد می‌کنیم.

فاضلیان با بیان اینکه ما نیروی انتظامی مقتدر می‌خواهیم تاکید کرد: باید امکانات مورد نیاز در پاسگاه‌ها تامین شود تا علاوه بر افزایش اقتدار، سطح اعتماد عمومی و تعلق خاطر مردم به این نهاد بیشتر شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به راه‌اندازی واحد ابلاغ اوراق قضایی ویژه شورای حل اختلاف در گرگان گفت: کار ابلاغ اوراق قضایی وظیفه ما نیست و صرفا به منظور کمک به نیروی انتظامی، گوشه‌ای از کار این بخش را ما عهده‌دار شده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را دو بال ایجاد امنیت در جامعه خواند و گفت: هماهنگی و تعامل این دو نهاد با یکدیگر برای ایجاد امنیت، از بین بردن ناامنی و رسیدن به عدالت لازم است.

عباس پوریانی افزود: باید رؤسای کلانتری‌ها محدوده جغرافیایی وقوع جرم در حوزه استحفاظی خود را تعیین کنند تا کار برای برنامه‌ریزی و برخورد با متخلفان تسهیل شود.

فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در این نشست از به روز شدن ثبت خودروهای توقیفی ورودی پارکینگ گرگان خبر داد و متذکر شد: به زودی این کار در شهرستان گنبدکاووس نیز صورت می‌گیرد.

میر فیضی از تخصصی شدن کار کلانتری‌ها در آینده نزدیک نیز خبر داد و اذعان داشت: تمام کارهای اجرایی و عملیاتی از کلانتری‌ها خارج و صرفا روی کار تشکیل پرونده‌ها متمرکز خواهند شد.

در ادامه این نشست مسئولان نیروی انتظامی و دادگستری استان درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

گلستان 18 حوزه قضایی دارد که نیروی انتظامی به عنوان ضابط دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول