اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

نیروی انتظامی پیشرفت اخلاقی را در دستور کار قرار دهد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: مقام معظم رهبری و مراجع تقلید تأثیر فراوانی از نظر اخلاقی بر تمام مردم به ویژه نیروی انتظامی دارند و پلیس هم باید پیشرفت اخلاقی را در دستور کار قرار دهد.

نیروی انتظامی پیشرفت اخلاقی را در دستور کار قرار دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به برکات فراوان انقلاب اسلامی ایران ابراز کرد: نخستین مزیت انقلاب مردم ایران بنا شدن آن بر اساس جهان‌بینی اسلامی است ضمن اینکه رهبری الهی و حمایت مردمی نیز جزو ویژگی‌های دیگر آن هستند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران موجودی زنده و با تحرک است که در حال حرکت به سمت پیشرفت بوده و این پویایی و تحرک از دیگر خصوصیات آن محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید امنیت را یکی از ارکان مهم اجتماع دانست و گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند «امنیت، عدالت و فراوانی نعمت سه موردی هستند که مردم به آنها نیاز دارند» و نیروی انتظامی نیز در این میان وظیفه تأمین امنیت را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: به فرموده امیرالمؤمنین(ع) مملکتی که امنیت نداشته باشد هیچ خیری نخواهد داشت و این مسئله اهمیت بالای امن و امان بودن اجتماع را نشان می‌دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در صنایع دفاعی و نظامی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است عنوان داشت: در خصوص جنگ نرم نیز رشد قابل توجهی در همه ابعاد نظام مشاهده می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را تربیت‌کننده امت اسلام معرفی می‌کند که در برابر کفار شدت عمل داشت و نسبت به مؤمنان با محبت و ملاطفت برخورد می‌کرد.

وی به رشد و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد در ایران که نیروی انتظامی تأمین امنیت آن را بر عهده داشت یکی از نشانه‌های بارز این پیشرفت در همه جنبه‌ها محسوب می‌شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی بر ضرورت برخورد ملاطفت‌آمیز نیروی انتظامی با مردم تاکید و ابراز کرد: مردم ایران پلیس را امین خود می‌دانند زیرا برخورد محبت‌آمیز تأثیر بیشتری بر مردم دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه چهره متبسم مظهر اخلاق نیکو در انسان محسوب می‌شود گفت: نیروی انتظامی باید در سخن گفتن با مردم ادب اسلامی را رعایت کرده و رفتاری نیکو داشته باشد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری و مراجع تقلید تأثیر فراوانی از نظر اخلاقی بر تمام مردم به ویژه نیروی انتظامی دارند و پلیس هم باید پیشرفت اخلاقی را در دستور کار قرار دهد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: نماز اول وقت عامل مهمی در توفیقات الهی به شمار می‌رود ضمن اینکه توجه به مسئله عفاف و حجاب نیز اهمیت فراوانی دارد زیرا امروز ایران اسلامی الگویی برای دیگر کشورهایی است که بیداری اسلامی در آنها جریان دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز ملت‌ها از خواب بیدار شده‌اند گفت: این بیداری حتی به مردم اروپا و آمریکا نیز سرایت کرده و آنها در مقابل ظلمی که بر خود احساس می‌کنند قیام کرده‌اند.

وی افزود: پرداختن به مسئله عفاف و حجاب یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است اما باید توجه داشت که بعضی برخوردها در این زمینه دستمایه بیگانگان قرار می‌گیرد و آنها نگرشی غلط از زنان را به مسلمانان نسبت می‌دهند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است گفت: امیدواریم در سایه عنایات الهی و برکات وجودی امام عصر(عج) این مهم هر چه سریع‌تر تحقق یابد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول