اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه کاشان:

نباید در مقابل اهانت به شهید اردهال سکوت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: نباید در مقابل اهانت به بزرگوارانی چون شهید اردهال سکوت کرد.

نباید در مقابل اهانت به شهید اردهال سکوت کرد

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: دانشمندان علوم دینی و اهل فن باید وارد میدان شوند و اجازه ندهند به ساحت مقدس رسول‌الله(ص) و اهل بیت مطهرش اهانت شود و اینگونه اعتقادات پاک و مقدس شیعیان مورد تحریف قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهید اردهال از امامزادگان لازم‌التعظیم هستند، افزود: مراسم قالیشویان مشهد اردهال نمونه بارز ابراز عشق و ارادت مردم مؤمن و ولایت‌مدار به فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) است و تجمع صدها هزار نفری عزاداران از سراسر ایران در جوار ملکوتی حضرت سلطانعلی(ع) خود شاهدی بر این مدعاست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به وجود صدها سند معتبر از علمایی نظیر حضرت آیت‌الله‌‌العظمی مرعشی نجفی، آیت‌الله عبدالرسول مدنی و نیز ابراز ارادت مقام معظم رهبری به این امامزاده بزرگوار خاطرنشان کرد: هیچ نشانه‌ای از اینکه این مکان مقدس نیایشگاه باستانی بوده و آیین مذهبی قالیشویان برگرفته از جشن‌های ایران باستان باشد، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی آن است که هر کسی به خود اجازه می‌دهد در علوم دینی و مذهبی اظهار نظر کند بدون اینکه در مورد چنین مسائلی دانش کافی داشته باشد.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه مردم در دفاع از اسلام، قرآن، پیامبر(ص)، اهل بیت(علیهم‌السلام) همیشه در میدان بوده و هستند، خاطرنشان کرد: اهانت‌کنندگان به حضرت علی‌بن‌ امام محمد باقر(ع) راه به جایی نمی‌برند و حضور میلیونی زائران این حضرت در تمام مراسم مذهبی و حتی اعیاد ملی از جمله تحویل سال نو نشان از ارتباط قلبی و ارادت پاک مردم به نبی اکرم(ص) و خاندان مطهر اوست.

وی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(علیهم‌السلام) را نشان‌دهنده نگرانی کشورهای غربی و همفکران آنها از انتشار موج بیداری اسلامی دانست و افزود: حقیقتی که حضرت امام(ره) درباره فروپاشی شوروی فرمودند امروز در جهان غرب نیز در حال شکل‌گیری است و این خوشایند مستکبران و طرفداران غرب‌زده آنها نیست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان درخواست مردم کاشان و اهالی فین از حضرت امام محمد باقر(ع) برای تعیین نماینده امام زمان را نمونه کاملی از عشق به ولایت برشمرد و متذکر شد: برپایی اولین نماز جمعه در سرزمین ایران به امامت حضرت علی‌بن‌امام محمد باقر(ع) در مسجد جامع کاشان سند تاریخی و نشان افتخار مردم این خطه ولایت‌مدار است و از همان زمان بود که این شهر به دارالمؤمنین مشهور شد. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول