اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روابط عمومی سپاه صاحب‌الامر (عج):

تحریف و دروغ‌پراکنی شیوه رسانه‌های ضد انقلاب است

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین با تمجید از عملکرد این خبرگزاری گفت: تحریف و دروغ‌پراکنی از شیوه‌های جنگ رسانه‌ای دشمن و ضد انقلاب است.

تحریف و دروغ‌پراکنی شیوه رسانه‌های ضد انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید دهقان‌نیری امروز در بازدید از خبرگزاری فارس در استان قزوین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تحریریه خبری این خبرگزاری اظهار کرد: روابط عمومی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بهره‌گیری از مانیتورینگ، 24 ساعته اخبار استانی و کشوری رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب را رصد کرده و در جریان کوچک‌ترین تحرکات رسانه‌های داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون جنگ نرم و همچنین تبلیغات رسانه‌ای غرب در این جنگ نابرابر عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، جنگ واقعی جهان پیچیده امروز، جنگ رسانه‌ها است و تهاجم خبری، تبلیغی، فرهنگی و اخلاقی رسانه‌های تحت کنترل زورمندان جهانی به ملت‌ها و به ویژه جمهوری اسلامی ایران در اوج خود قرار دارد که در این عرصه لازم است تا جبهه رسانه‌های داخلی نیز این مهم را مد نظر قرار داده و در این عرصه خود را مجهز کنند.

دهقان‌نیری یادآور شد: همانطور که در افتتاحیه اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد نیز مشاهده شد، رسانه‌های مغرض ضدانقلاب و استکباری با تحریف دیدارهای مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین سخنرانی‌های مقامات کشورهای مختلف، سعی در به انحراف کشاندن افکار عمومی داشتند که این مهم نشان‌دهنده تلاش غربی‌ها و همچنین تدارک آنها در جبهه رسانه جنگ نرم است، که می‌طلبد تا رسانه‌های انقلابی نیز فعالیت‌های خود را در این عرصه هوشمندانه انجام دهند.

وی یادآور شد: در عصر کنونی اخلاق‌گرایی و التزام به شفافیت در برابر افکار عمومی از سوی رسانه‌های غربی زیر پا گذاشته شده و بانیان تشویش افکار عمومی، التهاب‌آور و مخرب که همان رسانه‌های ضد انقلاب هستند، با القای التهاب مخرب به افکار عمومی در پی تحریک عواطف و افکار عمومی بر مبنای شایعه هستند.

دهقان‌نیری با اشاره به رکن رکین اعتماد افکار عمومی که همانا رعایت ارزش‌های خبری و صداقت است، تصریح کرد: سناریوی تحریف و دروغ‌پراکنی بنگاه‌های خبری غرب و دشمنان داستان تازه‌ای نیست بلکه با کندوکاو در گرایشات رسانه‌های ضدانقلاب درمی‌یابیم این روند جوسازی روانی و جریان‌سازی کاذب از دیرباز جزو پایه‌های این رسانه‌ها بوده است.

وی عصر حاضر را عصر ارتباطات دانسته و بیان کرد: چگونگی برقراری ارتباط با افکار عمومی و کیفیت این تعاملات از مهم‌ترین متغیرهای تأثیرگذار در روند دستیابی به اهداف هر رسانه است.

دهقان‌نیری خاطرنشان کرد: اتهامات بهت‌آور و مضحک مطبوعات و رسانه‌های هوچی‌گرا پیرامون مسئولان خدوم جمهوری اسلامی ایران امری تازه و جدید نیست، بلکه پروژه‌ای نخ‌نما شده است که از سوی اتاق‌های جنگ رسانه‌ای ضدانقلاب از ابتدای انقلاب تاکنون در جریان بوده و اهمیت این مطلب را می‌رساند که رسانه‌های داخلی نیز به منظور جلوگیری از شکار شدن توسط ایستگاه‌های خبر پراکنی دشمنان، هماهنگی و تعامل خود را با متولیان انعکاس اخبار در دستگاه‌های دولتی و نظامی و نهادهای انقلابی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیشتر کنند.

وی ادامه داد: معمولا مشاهده می‌شود که متأسفانه برخی از رسانه‌های داخلی نیز ناخواسته و براساس عدم دقت لازم در انتشار اخبار به بلندگوی بنگاه‌های تبلیغاتی غرب مبدل شده و به تبلیغات کاذب در داخل و خارج دامن می‌زنند که هوشیاری و دقت نظر در انتشار اخبار به‌ویژه سخنرانی فرماندهان و مسئولان نظام و نهاد سپاه می‌تواند مانع از بروز چنین مشکلاتی باشد.

دهقان‌نیری در خاتمه ضمن هوشیاری به تمام رسانه‌ها پیگیری قضایی انتشار اخبار تحریف شده و کذب را از سوی رسانه‌های مغرض برای سپاه پاسداران محفوظ دانست و به همدلی بیشتر تأکید کرد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول