اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

کوتاهی‌های صورت گرفته در معرفی حضرت علی و پیامبر (ص) باید جبران شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: آحاد جامعه مسلمین و شیعیان باید کوتاهی‌هایی که در معرفی امیرالمومنین حضرت علی (ع) صورت گرفته را جبران کنند.

کوتاهی‌های صورت گرفته در معرفی حضرت علی و پیامبر (ص) باید جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر در یزد اظهار داشت: در تاریخ اسلام و محتویات تاریخ اسلام ظلم‌های بسیاری به بشریت شده و به همین منوال جامعه بشری ضرر و زیان‌های غیرقابل بخشش بسیاری دیده است.

‌ناصری تاکید کرد: جمعیت مسلمانان با دین جامع و کامل قرآن، کتاب ارزشمند قرآن و وجود پیامبر اکرم (ص) نباید این تعداد باشد زیرا بودا به عنوان یک مسلک غیرآسمانی که یک انسان بنیانگذار آن بود، اکنون جمعیتی بسیار بیشتر از مسلمانان دارد.

وی عنوان کرد: مسلمانان اگر بعد از پیامبر (ص) به حرف ایشان گوش فرا می‌دادند و آنچه پیامبر (ص) گفت، را عمل می‌کردند، اکنون وضعیت ما چنین نبود.

ناصری خاطرنشان کرد: گروهی بر نص صریح پیامبر (ص) اجتهاد می‌کردند و گروه‌هایی به انحراف کشیده شدند و بین مسلمانان چند دستگی و اختلاف به وجود آمد و عده‌ای به تبعیت از هوای نفش و شیطان پرداختند.

وی تاکید کرد: اگر شیعیان به حرف حضرت زهرا (س) گوش می‌دادند و واقعه غدیر را حمایت می‌کردند، اکنون وضعیت شیعه این چنین نبود و جمعیتش در حداقل نبود.

ناصری با اشاره به ظلمی که افراد به عنوان خلیفه مسلمین در حق حضرت علی (ع)، شیعه و اسلام روا داشتند، خاطرنشان کرد: حالا باید به دنیا حرفمان را بزنیم زیرا دیگران ابایی ندارند که حکم کفر و تکفیر به ما بدهند و به ما بد و بیراه بگویند و به اهل بیت (ع) بی‌احترامی کنند.

وی تاکید کرد: این رفتارها نیازمند واکنش است و ما نیز باید بیشتر از این‌ها بر روی شیعه و مذهب آن کار کنیم و این کوتاهی‌هایی که در حق حضرت علی (ع) و معرفی ایشان و پیامبر اکرم (ص) شده را جبران کنیم.

ناصری تاکید کرد: ما برای شبهه‌افکنی‌های دشمنان حرف حساب داریم و نیازی به فحش و بد و بیراه نداریم و می‌توانیم آنچه که خودمان داریم را بیان کنیم و آیات قرآن را در مورد ایشان بگوییم و طرح‌های آنها را بیان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تابع پیامبریم و در مقابل نص پیامبر و قرآن اجتهاد نمی‌کنیم و حرف قرآن و پیامبر را گوش کردیم و نه مصلحت سنجی کردیم و نه سود و زیان خود را در نظر گرفتیم.

ناصری تصریح کرد: تنها مکتبی که حرف پیامبر (ص) را گوش کرد و به آن پایبند ماند، مکتب شیعه است.

وی اظهار داشت: ما باید در مدرسه و کلاس‌های درس برای شناخت حضرت علی (ع) و مکتب ایشان کلاس درس داشته باشیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه علمای اهل تسنن، قضیه غدیرخم را اعتراف می‌کنند که پیامبر فرمودند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» افزود: ما باید جوانان خود را آگاه کنیم تا آنها به شیعه بودن خود ببالند و علم و اطلاعات خود را شیعه علی (ع) معرفی کنند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول