اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

تحویل 5500 واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده در 2 هفته آینده

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از اتمام ساخت 5 هزار و 500 واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده ارسباران تا دو هفته آینده خبر داد.

تحویل 5500 واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده در 2 هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی سه‌شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون 380 خانه روستایی در مناطق زلزله‌زده استان آماده تحویل شده است، افزود: بیش از 11 هزار و 500 واحد در مرحله پی‌کنی و حدود 5 هزار و 500 واحد در مرحله فونداسیون و بتن‌ریزی هستند که ان‌شاءالله تا دو هفته آینده آماده تحویل خواهند شد.

حمل یک میلیون تن مصالح به مناطق زلزله‌زده

وی با بیان اینکه اتمام کار آواربرداری در روستاهای آسیب‌دیده اعلام شده است، افزود: تاکنون بیش از یک میلیون تن مصالح به مناطق زلزله‌زده حمل شده و با بکارگیری ماشین‌ها و تجهیزات آواربرداری در مسیر حمل مصالح سرعت ساخت و سازها در این مناطق بیشتر خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: دولت وزارت نیرو را مکلف کرده است که آب و برق واحدهای بازسازی شده را در اسرع وقت تامین کند و برای هر یک از واحدهای مسکونی نیز به محض اتمام 5 میلیون ریال از طرف دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

نصب 2 هزار کانکس نگهداری محصولات کشاورزی در مناطق زلزله‌زده

بیگی در ادامه از نصب بیش از 2 هزار کانکس نگهداری محصولات کشاورزی و همچنین محل‌های نگهداری احشام در روستاهای زلزله‌زده خبر داد و افزود: آمار بازسازی‌ها مدام در حال افزایش است و با استمرار این روند پرشتاب امیدواریم تا پایان فصل کار همه مردم را از چادرها به مسکن دائم انتقال دهیم.

وی پایین بودن ظرفیت جاده‌های مناطق زلزله‌زده برای تردد ماشین‌های حمل مصالح و تامین امنیت رفت و آمد را یکی از مشکلات موجود در کار بازسازی عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات دیگر کمبود نیروی کار است و با وجود اینکه از 15 استان کشور بنیادهای مسکن و پیمانکاران در امر بازسازی فعالیت دارند باز هم با این مشکل مواجه هستیم.

بیگی با بیان اینکه مردم مناطق زلزله‌زده باید بیش از پیش مسئولان و پیمانکاران را در امر بازسازی کمک کنند، تصریح کرد: زندگی در چادر مشکلات خاص خودش را دارد و اگرچه هلال‌احمر پیش‌بینی‌های لازم را برای جلوگیری از حوادث احتمالی مانند آتش‌سوزی انجام داده با این حال باید کمک کنیم تا هرچه زودتر زندگی در چادر را به زندگی در مسکن دائمی تبدیل کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی آمار بازسازی مناطق زلزله‌زده را امیدوارکننده توصیف کرد و افزود: همت مسئولان و دستگاه‌های مختلف در سطح بالایی است و امیدواریم تلاش این دستگاه‌ها اعم از بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، هلال‌احمر، کمیته امداد، بهزیستی، شوراهای اسلامی و دهیاران، فرمانداران و بخشداران موجب فراهم شدن شرایط مناسب برای زندگی مردم در این مناطق شود. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول