اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول معاونت فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) خبر داد

مبارزه با جنگ نرم مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مسئول معاونت فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع)، مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال را مبارزه با جنگ نرم دانست.

مبارزه با جنگ نرم مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، هر روز از تقویم روزشمار کشور به نام و مناسبتی خاص مزین شده است که شاید به دلیل دغدغه‌‌های زندگی فرا رسیدن آنها را به خاطر نداشته باشیم و از آنها غافل باشیم اما هر قدر هم که درگیر روزمرگی‌های زندگی باشیم، محال است با فضاسازی‌های انجام شده و برپایی مراسم و نمایشگاه‌های فرهنگی و ... از به خاطر آوردن مناسبت مقدسی چون هفته دفاع مقدس بی‌خبر باشیم.

خسرو ابوفاضلی، مسئول معاونت فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران اشاعه فرهنگ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین وظایف این حوزه برشمرد و گفت: اکنون جنگ فیزیکی به پایان رسیده و دشمنان جنگ نرم را پیش گرفته‌اند و متولیان فرهنگ وظیفه دارند تا ابزار و توانمندی خود را برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن به کار گیرند، چرا که مبارزه با این جنگ فقط در سایه تقویت باورهای معرفتی و دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل امروز محقق می‌شود.

وی افزود: با این اوصاف امسال مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس با موضوع مبارزه با جنگ نرم به اجرا درآمد.

ابوفاضلی تاکید کرد: اگر در طول هفته دفاع مقدس در نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده بود، شرکت کرده باشید حتما تغییر و تحول ساختاری این برنامه‌ها نظرتان را به خود جلب کرده است چراکه امسال به همت مسئولان فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران بخش قابل توجهی از برنامه‌ها در فضایی مجازی به اجرا درآمده است.

مسئول معاونت فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با اشاره به این موضوع عنوان کرد: به مناسبت این هفته مسابقات وبلاگ‌نویسی با موضوع مقابله با جنگ نرم و مفاهیم دفاع مقدس برگزار شده است که در مراسم اختتامیه این مسابقه از وبلاگ‌نویسان برتر تقدیر به‌عمل آمد.

طبق آمار و شواهد عینی، امسال حضور مخاطبان و بازدیدکنندگان از مراسم و نمایشگاه‌های فرهنگی بسیار چشمگیرتر از گذشته بوده است بی‌شک یکی از مهم‌ترین دلایل این امر را می‌توان در ایجاد ارتباط مجازی مسئولان فرهنگی با اقشار جامعه دانست، چراکه به گفته مسئول معاونت فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران زمان و مکان برگزاری برنامه‌ها از طریق ارسال پیامک به شهروندان و بسیجیان اطلاع داده شده است و با این اوصاف افراد کمی به دلیل بی‌اطلاعی شانس حضور در مراسم را از دست داده‌اند.

معرفی پاتوق‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس

نمایشگاه فرهنگی ریحانه

نمایشگاه فرهنگی ریحانه با موضوع عفاف و حجاب در طول هفته دفاع مقدس میهمان مدارس شهرستان‌های استان تهران شد.

نمایشگاه فرهنگی جاودانه‌ها

نمایشگاه جاودانه‌ها، موضوع دفاع مقدس را در قالب عکس به تصویر کشید که بازدید از آنها خالی از لطف نبود.

نمایشگاه حماسه مقاومت و پایداری

حماسه مقاومت و پایداری عنوان مجموعه نمایشگاه‌هایی است که در طول هفته دفاع مقدس از سوی پایگاه‌های بسیج استان تهران برپا شد.

اخبار صرفا فرهنگی

مسئول معاونت فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران خبر داد:

*به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، معاونت فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران اقدام به ساخت مستندی با موضوع بیداری اسلامی در "میان‌مار" کرده است که این مستند در همایش‌های دفاع مقدس به نمایش درآمد.

*به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس معاونت فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران طراحی و نقاشی تصویر شهدا را بر روی دیوارهای شهر به اجرا درآورده که این تصاویر در هویت‌بخشی به فضای بصری شهر موثر واقع شده است.

*به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس معاونت فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران مراسم شب خاطره و شبی با شهدا را با حضور هنرمندان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در نواحی مقاومت شهرستان‌ها برپا کرد.

*به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، توسط معاونت فرهنگی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران سرود دفاع مقدس تهیه و لوح فشرده این نواهای حماسی در مراسمی که در طول این هفته برگزار شد در میان بسیجیان توزیع شد.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول